Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1849 ggr
AmaliaWahl
2015-10-14 17:58

Semikolon tatuering, kopiera?

Jag ska om 2 veckor göra min första tatuering och då ska jag göra ett semikolon på handleden. Jag har hittat en bild på google där en tjej har ett semikolon precis där jag vill och i precis den storleken jag vill. När det är en "trend" eller en "vanlig" tatuering, är det okej att visa den bilden för tatueraren då och säga att jag vill ha det exakt så? 

Vill självklart inte vara respektlös!

Annons:
Honestyisdead
2015-10-14 18:03
#1

Ett semikolon skulle jag anse är helt ok.

Vad har den för betydelse?  Verkar vara inne att göra det nu.

AmaliaWahl
2015-10-14 18:27
#2

Det är en grej som kallas för "The semicolon project" och det är för att uppmärksamma psykisk ohälsa och för att stötta och avdramatisera. Ett semikolon grammatiskt betyder ju att man kunde ha satt punkt för meningen men valde att fortsätta. I detta fallet symboliserar det livet.

Honestyisdead
2015-10-14 18:32
#3

Tack för förklaringen!

AmaliaWahl
2015-10-14 19:55
#4

No problem :)

Rumblebee
2015-10-15 13:00
#5

Tycker inte heller det skulle vara plagiat. Bara ett sammanträffande att du hittade en bild på någon med samma motiv och plats som du själv valt ut. Och finns säkert många fler som har samma, eller liknande tatueringar som någon annan. Hade ju varit en sak om motivet haft något extra som skulle kunna vara något personligt men ett semikolon, oavsett vad det står för, är ett av de mest använda sakerna i världen.

AmaliaWahl
2015-10-15 19:15
#6

Exakt, tack!

Annons:
Zadeira
2015-10-15 19:30
#7

En sådan sak som ett semikolon, små hjärtan, en g-klav eller liknande är ju sådana motiv som oftast blir i princip likadana om man enbart vill ha det enkelt och då tex på handleden, i nacken eller så. Jag ser det inte alls som konstigt eller fel att ta med en bild och säga att man är ute efter det.

Ofta kan tatueraren dessutom titta på just din handled eller del av kroppen du vill och bedöma om storleken gör sig bra på just dig, för ibland kan de behöva justera för att det ska åldras fint.

AmaliaWahl
2015-10-15 20:24
#8

Tack!

[Udoon]
2015-10-20 15:27
#9

Med grejer som semikolonet så tycker jag att det är ju lite grejen att så många har det, med den betydelsen. Det blir liksom ett "vi" av det, att alla klarat sig så pass långt, och det tycker jag är lite av det fina med det. Lite virrigt och osammanhängande men hoppas det märks vad jag menar🙂

AmaliaWahl
2015-10-20 16:59
#10

Jo men jag förstår! Och ja, jag har aldrig tänkt på det så men det är sant! :D

Upp till toppen
Annons: