Annons:
Etiketttöjning
Läst 1610 ggr
lottis98
2015-10-15 19:08

tips för töjning

Hej!

Nu har jag efter en lång tid av funderingar och research bestämt mig för att börja töja mina öron. Jag börjar med 1.6 mm och töjde vänstra örat igår och efter myckett pill lyckades jag få i pluggen. Högra örat blev dock lite svårare. Jag märker när jag har expandern i att det hålet är mycket sneare än det i det vänstra örat och har sedan problem med att få i pluggen. Jag fick ge upp mina försök igår för att jag tappade tålamodet och tog helt enkelt ut expandern.

Nu undrar jag om det finns några kunniga som kan ge några tips på hur man ska ta sig till för att få i pluggen?

Tack på förhand!

Annons:
Zadeira
2015-10-15 19:14
#1

Jag använder inte pluggar eftersom jag tycker det är bökigt att få den i hålet när de är större i kanterna. I så små storlekar som du nämner körde jag med spiral, den första riktiga tunneln jag satte in var på 4 mm. Finns det ens så små pluggar som 1,6mm? Det var den storleken jag fick på hålet från början.

lottis98
2015-10-15 19:49
#2

Jag menade såklart tunnlar (my bad…), alltså sådana som man kan skruva bort bakänden. Eftersom jag tog mina hål när jag var fem och inte har använt örhängen på typ två år så var jag tvungen att börja från den minsta storleken.

Honestyisdead
2015-10-15 22:03
#3

Tunnlar är inte bra att töja med. Mitt råd är expanderar eller spiral.

JenniferSoderberg
2015-10-15 22:23
#4

Jag skulle väl ge rådet att massera örat i duschen och ''mjuka upp'' örsnibben, sen när du kliver ut ur duschen så masserar du in babyolja på örsnibben och försöka stoppa in töjningen, så har jag gjort, och det har funkat för mig. (:
Och när du börjar töja så skulle jag använda spiral eller en sån där rak töjning som går från smal till tjockare. (:
Sen när det läkt kan du stoppa in en tunnel eller plugg. (:


IceTee
2015-10-16 22:32
#5

Tejpa! Lägg ett tunt lager tejp (bondage är bäst, men inget med klister på!) runt smycket lite då och då, kanske ett par gånger i veckan

Medarbetare på Skor iFokus

[Udoon]
2015-10-18 10:42
#6

Det enklaste är ju att töja med ledsticka, vill man inte köpa själv så gå till en studio, dom flesta piercingstudios kan hjälpa en med själva töjningen och isättning av nytt smycke om man tycker det är svårt. Springa omkring med spiraler eller plasttaggar i öronen är inte bra, dom är ju inte ens till för att töja med och har man otur kan hålet bli snett.

Annons:
Upp till toppen
Annons: