Annons:
Etikettpiercingar
Läst 4733 ggr
elinany
10/21/15, 3:08 PM

Tungpiercing samtidigt som tandställning??

Hej! Är en tjej på 15 år som inom ca 1 månad ska få tandställning. Jag har i ca 2 år velat pierca mig i tungan men det har aldrig blivit av men skulle vilja göra det fortast möjligast. Så min fråga är om man kan ha Tungpiercing samtidigt som man har tandställning eller kommer det påverka hur tänderna väljer att eventuellt flytta på sig osv. Jag vet redan att Tungpiercing sliter och skadar tänderna och emaljen väldigt mycket. Är tandläkare helt emot tungpiercings eller skulle det gå bra? Eller är det bäst att vänta tills efter jag blivit av med tandställningen? Dock skulle det kännas lite drygt då jag ska ha den i cirka 2 år.. :/

Annons:
IceTee
10/21/15, 3:17 PM
#1

Bättre att fråga din piercare och/eller tandläkare. Min tandläkare har aldrig sagt något om att det är dåligt för tänderna

Medarbetare på Skor iFokus

ejh97
11/12/15, 9:24 PM
#2

En kompis hade tandställning och Tungpiercing samtidigt. Gick bra.

Cireea
11/13/15, 12:14 AM
#3

Jag hade tandställning och Tungpiercing samtidigt, var inga som helst problem. 🙂 Dessutom så hade jag min piercing redan när jag satte in tandställningen, tandläkaren sa ingenting om det och när jag senare frågade om det så sa hon att det inte var någon fara.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
11/13/15, 3:19 PM
#4

Beror helt på vad man har för tandläkare och om man har frisktandvård.  Jag fick veta att man får betala fullproppad om något händer som de kan skylla på tandställningen.

Upp till toppen
Annons: