Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Bilder Bodyplay Böcker & Tidningar Frågor & Svar Ideer & Tips Kirurgiska ingrepp Köp & Sälj Leva med body modification Läkning & Eftervård Mässor & Events OT. Off-Topic Piercingar Problem Sajten & andra ifokussajter Scarification & Branding Senaste alster/nya bodymods Tatueringar Tävlingar & Lekar Töjning
Läkning & Eftervård

Rengör tungpiercing

2015-10-25 19:28 #0 av: bellsvensson

Hej, har äntligen tagit min efterlängtade tungpiercing. Min piercade sa att jag bara ska skölja munnen med vatten då & då, men har hört att andra pratat om att man ska gurgla med alkoholfri munskölj och/eller gurgla med saltvatten (kola vatten & salt tillsammans).
Vad gjorde/gör ni? Ge mig tips, känns konstigt att bara skölja med vatten :o

Anmäl
2015-10-25 19:36 #1 av: WolfLady

Min erfarenhet är som så att jag blivit ombedd att rengöra mina med koksaltslösning. Jag har tagit hål i örsnibbarna och näsvingen än så länge. Har en kompis som tog medusa och hon skulle rengöra på samma sätt plus skölja munnen med vatten efter varje cigarett. Om jag vore du skulle jag inte bara rengöra med vatten. Känns som det inte skulle bli rent och läka på rätt sätt annars. Kan ha fel dock...

Anmäl
2015-10-26 02:32 #2 av: Hera

Koksaltlösning är att rekommendera 2 gånger per dag. Samt att sälja med vatten efter var måltid. Avstå från cigg. Det drar ihop ådrorna och försvårar läkning.

Anmäl
2015-10-26 08:40 #3 av: bellsvensson

#1 #2 Hur gör man koksaltlösning? Läst att man ska ha någon speciell salt annars kan man få svampinfektioner? Hur mycket vatten & hur mycket salt? Så det inte blir för "starkt".

Anmäl
2015-10-26 10:36 #4 av: Hera

Det finns recept bland våra artiklar  :)

Anmäl
2015-10-27 19:55 #5 av: TatsuOni

#3 Recept på koksaltlösning om du inte redan har hittat artikeln.

http://bodyart.ifokus.se/articles/4d716349b9cb46222107392f-koksaltlosning?articles-1

Home is where the heart is

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.