Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1271 ggr
nightingale
2015-11-23 15:05

Vit tatuering / Tatuerare

Hej!

Jag är lite sugen på att göra en vit tatuering. Tycker det ser riktigt häftigt ut o tror det hade passat mig!

Hur som helst, är det någon som vet någon tatuerare som tatuerar vitt?

Gärna i Skåne alternativt Danmark.

Tusen tack på förhand!

Charlotte

Annons:
Rumblebee
2015-11-23 22:56
#1

Du tänker på att vita tatueringar med största sannolikhet kommer att läka så pass så att de ser ut som ärr, ibland även så att de även knappt syns?

[Tilde]
2015-11-28 19:23
#2

Min studio gör inte vita tatueringar just av de anledningarna som #1 nämner - de ser inte bra ut när de läker. 🤐 Men kan försöka kolla runt lite.

lekandur
2015-12-03 17:32
#3

Min tatuerare säger att den vita färgen gulnar med åren och ser illa ut så det kanske är lite risky?

Where you invest your love
you invest your life 

nightingale
2015-12-08 15:32
#4

Va synd :( har sett så snygga bilder på instagram o ville haft något liknande… Men får väl tänka om dårå! Tack för hjälpen iaf!

Rumblebee
2015-12-09 13:52
#5

#4 Ja vita tatueringar kan vara fina, när de är nya. Vilket jag misstänker att de på instagram och övriga sidor är

IceTee
2015-12-09 22:42
#6

#4 precis som med mycket på instragram är det inte snyggt eller praktiskt i verkligheten tyvärr! Precis som tatueringar på insidan av fingrarna, de skavs bort så fort att många tatuerare avråda eller vägrar göra dem!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
nypisnina
2015-12-10 11:18
#7

Om man ska göra en vit tatuering så kan ibland tatuerare lägga i lite blått pigment i, eller helt enkelt blanda med blå färg. Då ska det tydligen bli bättre och hålla bättre.
Annars är det ju så som resterande i tråden säger, den vita färgen gulnar och blir ful med tiden.
Mina rosor med highlights är inte så fina längre tex då tatueraren satte vitt där det bara var min vanliga otatuerade hud. Inte vackert…

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-12-10 20:53
#8

# 6 så sant som du säger och min" sorg"… ville så gärna ha en fingertattuering så visade tattueraren sina. Enkelt val att byta plats då.

Upp till toppen
Annons: