Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Bilder Bodyplay Böcker & Tidningar Frågor & Svar Ideer & Tips Kirurgiska ingrepp Köp & Sälj Leva med body modification Läkning & Eftervård Mässor & Events OT. Off-Topic Piercingar Problem Sajten & andra ifokussajter Scarification & Branding Senaste alster/nya bodymods Tatueringar Tävlingar & Lekar Töjning
Piercingar

Retainer som läkesmycke till septum

2015-11-26 20:05 #0 av: LaPrincipessa

Jag har precis gjort om min septumpiercing då den andra blev sned och har en s.k retainer i som läkesmycke... Är dock rädd att den ska åka ur under natten eller så. Brukar de hålla sig på plats? Den är 1,6mm i tjocklek och 5,5mm i diameter!

Bilden kommer från Crazy Factory!

Anmäl
2015-11-26 21:30 #1 av: LaPrincipessa

Kan tillägga att min retainer tyvärr inte går att vinkla uppåt i näsan! Tystad

Anmäl
2015-11-26 21:34 #2 av: [Udoon]

Varför går den inte att vinkla upp? Jag piercade min septum för ca 3 veckor sedan och valde en retainer för att det skulle läka snabbare, och den har inte trillat ut iallafall. Dock har jag den uppvinklad när jag sover, annars skulle den kanske åka ur. Men då är jag en sån där kudd-gosare ocksåSkrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.