Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2087 ggr
Hellogoodbye7
2015-11-29 18:03

Tatuering

Hej! Vet knappt vart man ska börja.. Har velat göra en till tatuering i 2-3 år nu och för nån månad sen så kom jag på det igen och gjorde slag i saken. Så för tre veckor sen tatuerade jag på mig ungefär hela underarmen. Den är inte riktigt färdig än men det är lite kvar. Grejjen är den att jag tycker tatueringen är jättefin men känner inte att den passar mig. Den känns för stor med. Jag vet att jag skulle ha tänkt på allt detta innan men jag kunde inte drömma om att jag skulle känna så här. Har nämligen en enorm ångest över det. Har gråtit och mått skit i typ tre veckor. Vet inte vad det är med mig. Skulle behöva tips på hur jag ska tänka. Har funderat på laser men är det nån som fått bort att helt med laser? Jag vet att det är mitt egna fel så det behöver jag inte höra. Är så himla arg på mig själv som kom på denna dumma iden!

Annons:
Calcifer
2015-11-29 18:06
#1

Nu vet jag ju inte hur den ser ut, men går det att täcka över den med något motiv du kanske skulle vara mer nöjd med? Min brorsa täckte över en korkad tatuering (fråga inte ens…) han skaffade när han var typ 16 med en tatuering han inte egentligen var så förtjust i men det var bättre än det som var där innan. Jag har själv en tatuering som jag visserligen älskar motivet av men tatueraren var värdelös och förstörde den så jag ska täcka över den när jag har råd/möjlighet.

Annars blir det ju laser.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2015-11-29 18:11
#2

Alternativt kanske du bara behöver vänja dig vid den? Jag kan ha korta perioder då jag får panik över mina tatueringar också men det lägger sig alltid och jag älskar dem faktiskt. Till och med de som var impulsgjorda. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2015-11-29 18:18
#3

Låter som en relativt stor tatuering. Och det är svårt att få bort tatueringar helt. Och det lämnar ärr.

Tror du gör bäst i att vänja dig.

Hellogoodbye7
2015-11-29 18:25
#4

Jag är nöjd med själva tatueringen. Det är bara det att det känns inte som jag. Känns inte rätt. Trodde aldrig att jag skulle känna så här. Får panikkänslor över att. Ärr blir det väl inte av lasern utan om man fick ärr innan av tatueringen? Jo den är ju rätt stor men den är inte färdig än. Vill ju inte göra klart den om jag fortsätter må så här. :(

Hellogoodbye7
2015-11-29 18:28
#5

Jag funderar om man kanske bara kan lasra bort en del av den.. Det är vissa mörka partier som jag inte tycker känns rätt. För man kan väl inte ljusa upp en tatuering på nåt sätt?

Honestyisdead
2015-11-29 18:33
#6

Jag har sett bilder där det blivit ärr efter lasern. 

Du får prata med tatuerare och fråga hur du bör göra.

Annons:
Calcifer
2015-11-29 18:50
#7

Jag tycker som Hera att du ska prata med tatueraren. De vill ju att sina kunder ska bli nöjda och brukar - om de är professionella och trevliga - göra vad de kan för att det ska bli så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Hellogoodbye7
2015-11-29 18:50
#8

Finns det ingen här som har erfarenhet av laser?

Calcifer
2015-11-29 18:52
#9

#8 Jag har en kompis som lasrat och det syntes att där hade varit en tatuering tills hon gjorde en ny på samma ställe.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Hellogoodbye7
2015-11-29 20:10
#10

Jo jag får göra det men känns så pinsamt.. Jag vill ju ha den lite mindre och lite mindre skarpare. Vad finns det att göra åt det liksom? :( jag mår så himla dåligt.

Calcifer
2015-11-29 20:32
#11

Vet du, bättre om du kanske skäms lite inför en tatuerare i säg 5 timmar till i ditt liv än att ångra en tatuering i 50 år. Eller hur? :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2015-11-29 20:33
#12

#10 Inte speciellt mycket tyvärr. Att lasta bort tar flera gånger bara på en liten tatuering.  Så en på hela underarmen kommer ta väldigt lång tid och väldigt dyr. Och antagligen kommer den inte försvinna helt.

Hellogoodbye7
2015-11-29 20:38
#13

Hehe jo det är sant. :) men frågan är vad han ska göra åt det. Jag mailade med en klinik och dom sa att det skulle gå och ta bort en sån stor men jag vet inte. Den är ju inte färdig än heller så.

Annons:
Calcifer
2015-11-29 21:23
#14

#13 Prata med tatueraren bara. Kanske finns det nåt, kanske inte. Men det är tatueraren som kommer kunna ge dig bäst råd. Kanske går det att göra den färdig men i ett annat stuk med andra färger en annan stil så du trivs med den. Eller kanske går det att ljusa upp färgerna lite för att du ska känna att den passar dig mer. Tatueraren kommer kunna ge bättre svar. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2015-11-29 21:36
#15

Jag det kan vara en vanesak. Jag gjorde en på insidan av underarmen (stor, typ helva) för kanske ett år sen. Nygjord älskade jag den. I typ ett dygn. Sen började tvivlet och undran komma över färgval och placering och vad jag kunde gjort istället där osv.. Men efter hand som tiden gått så har jag vant mig och oftast ser jag den knappt ens själv för jag har vant mig. Det finns dagar då jag fortfarande får en stunds tvivel och ångest, men sen tänker jag på att jag gjorde den av en anledning just då och sen känns det bättre.

Du sa att den inte är helt klar heller. Kanske är det så att du känner att det saknas något som kommer läggas till? Kanske behöver du lägga till nån annan färg eller liknande bara för att göra den lite mer åt det hållet som känns rätt. Göra någon korrigering eller så. Oavsett så tror jag tatueraren kan hjälpa dig med förslag och tips, idéer och tankar. Det är alltid bra att bolla med tatueraren vad som går och inte går att göra. Om du nu inte väljer att försöka ta bort den, vilket jag tror kan bli en väldigt lång, dyr och onödig process.

Hellogoodbye7
2015-11-30 08:38
#16

Jo jag vet.. Det värsta är att det känns sämre för varje dag som går. Nu känns det inte som jag vill ha den alls. Känns som att jag gjort världens misstag. Jag ville ju ha på underarmen och det är där jag tänkt länge. Men nu känns det så otroligt fel. Vet inte vad jag ska göra. :( känner mig så dum.

Hellogoodbye7
2015-11-30 19:17
#17

Idag har jag haft en fruktansvärd ångest.. Känns inte normalt att få det över en tatuering. Vill bara ha bort den! :( vad ska jag ta mig till?

Calcifer
2015-11-30 19:35
#18

Prata med tatueraren. Det är nog där du måste börja, om du inte har möjlighet att boka tid etc för laser exakt nu.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Hellogoodbye7
2015-11-30 19:56
#19

Han kör ju laser med men hur pinsamt är det inte och säga det :(((

Calcifer
2015-11-30 19:57
#20

Men. Alltså. Har du hellre ångest resten av livet än att skämmas några gånger för en människa du sen kan undvika för resten av livet?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Hellogoodbye7
2015-11-30 20:43
#21

Nä sant.. Vet inte hur jag ska göra. Är inte så sugen på och göra färdigt den just nu. Men om man ska börja lasra så kommer man ju se ful ut på armen länge. :(

jackiejohn
2015-12-01 14:25
#22

Prata med tatueraren, en seriös tatuerare vill ha en nöjd kund. Och ja visst är det lätt att vara efterklok.. Vet inte motivet eller färger på din tatuering men sen är det ju så att en tatuering bleknar när den läkt in och färgerna är inte lika skarpa och klara när den läkt, men det tar ju ett litet tag innan den läkt ordentligt.

Hellogoodbye7
2015-12-01 15:21
#23

#22 Ja jag ska göra det.. Den är inte färdig än så den är mest i svart/grått just nu. Ja efterklok är man verkligen. Har tänkt att jag inte skulle kommit på denna iden men vad hjälper det? Skulle satt den på ett annat ställe känner jag. Usch vad man kan ångra saker. Vaknar med ångest varje morgon. Det handlar inte alls om att tatueringen inte är fin eller så utan den blev helt enkelt större än vad jag hade tänkt mig. Visst det borde jag ha sett när han satte igång men då kände jag mig mer pepp på att göra den. Nu känns allt superfel och kan inte sluta tänka på det. Känns som att man inte får bort allt med laser ändå heller. :/ dock vet jag en som lasrat bort tatueringar på båda sina underarmar och jag har inte tänkt på att det har varit några tatueringar där. Dock visste jag inte det då, så skulle jag se denne personen nu så kanske jag hade sett skuggor kvar

Honestyisdead
2015-12-01 15:26
#24

#23 Måste vara hemskt att känna så.

Vill du lasra så gör inte klart den. Gå och prata med en studio som lasrar istället.

Hellogoodbye7
2015-12-01 15:33
#25

#24 Ja det är otroligt påfrestande.. :( förmodligen lär man sig nåt av sina misstag i livet. Jag skäms över att jag mår så dåligt över en tatuering men det är otroligt jobbigt detta. Sen mår man så dåligt över att det är ens egna dumma fel! Han jag går till använder sig av laser. Vet bara inte hur jag ska formulera mig. Känns otroligt pinsamt. :(

Honestyisdead
2015-12-01 15:45
#26

Säg precis det du skrivit här. Du känner att den aldrig kommer bli en del av dig trots att den är fin.

Du är inte den första att säga och känna så. Jag lovar!

Hellogoodbye7
2015-12-01 16:01
#27

#26 Nä jag får säga så.. Känns bara hopplöst. Den sitter ju på underarmen och ska man lasra kommer det se ut som skit jättelänge och sen kanske det inte ens går bort. Så fruktansvärt dumt allting som det kan bli. Hade man vetat att man skulle få en sån här otrolig ångest så skulle man ju verkligen aldrig göra att.

Annons:
jackiejohn
2015-12-01 16:09
#28

23# Om du känner så tycker jag absolut att du ska ta bort den med laser, visst det är en liten process men hellre gå igen de än ångra sig resten av livet :)

Hellogoodbye7
2015-12-01 16:59
#29

#28 Ja det får bli så eller i alla fall ta bort en del av den.. Man lär sig väl av sina misstag. :) den är ju dock rätt stor. Ca 16x9 cm kanske. Frågan är ju hur resultatet kommer bli. :/

Hellogoodbye7
2015-12-02 12:35
#30

Det är synd att det inte verkar vara nån som har testat laser här? För man vill ju inte lasra och sen går det inte bort ändå. :/ egentligen vill jag nog bara ta bort en del av tatueringen men finns risk att den ser konstig ut för det blir inte samma "helhet" då eller vad man ska säga.

Lilolizeit
2015-12-12 00:27
#31

Jag har tagit bort en del av en tatuering för att "rätta till" den å delvis göra en coverup. Det var bara några få sträck jag tog bort. Var knallrött å ljusa sträck kvar i en dryg månad, sen tatuerades jag igen där, och se gamla syns inte. Alltså det var en del i ett ansikte, väldigt litet dock, tog bort näsa och del av munnen, gjorde ny överläpp å näsa.. Blev väldigt bra. Har en i min släkt också, som hade hemmagjorda tatueringar på underarmarna, någon text å ett kors har ja för mig att hen sa, som tog bort de med laser för säkert 20-30 år sedan (?) å de syns inte alls idag. Känner du sig missnöjd så håller jag med de andra om att du bör avbryta och tala med din tatuerare.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Hellogoodbye7
2015-12-13 11:49
#32

#31 Tack för svar! Jag ska göra färdigt den i veckan tänkte jag och se om jag ändrar mig.. Så man ser helheten. Grejjen är att jag är inte missnöjd med själva tatueringen utan jag känner bara att det känns inte som jag. Jag valde fel plats känner jag. Borde kanske förstått det innan men trodde inte alls jag skulle känna så. Trodde jag skulle känna mig glad över den. Och nu sitter man här efterklok som tusan! :((( jag vill mer veta att man kan få bort den nån gång om man vill. Vill inte göra nån cover up utan ha bort den helt i så fall. Den är ju ca 16x8 cm stor så den är inte så liten precis. :( men det låter ju bra att det inte syntes alls på din släkting. Kanske finns hopp då

Hellogoodbye7
2015-12-13 16:01
#33

Den är ju mest i svart/gråskala. Sen i ljusrosa och ljusblått. Det är ju ingen "skarp" tatuering så det kanske går och få bort. Har dock läst att ljusa färger är svåra att få bort.

Hellogoodbye7
2015-12-17 18:25
#34

Så nu har jag gjort färdigt tatueringen men inte känner jag mig gladare för det! :(((((((

Annons:
Calcifer
2015-12-17 18:27
#35

Jag tycker du ska ge dig själv en tidsram. Typ du ska i x antal veckor/månader försöka vänja dig vid den och enbart efter att den tiden gå ut fatta ett beslut kring hur du ska göra. Om du ska förändra den genom att lägga till något, se om du kan ljusa upp färger, eller liknande. Eller om du ska ta bort den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Hellogoodbye7
2016-01-04 12:13
#36

#35 Jag tycker fortfarande inte jag passar i tatueringen så jag antar att det kanske får bli laser.. En klinik jag har haft kontakt med trodde att det var möjligt att kunna få bort den. Men det är ju aldrig hundra. Vad gör man om den aldrig försvinner och den sitter ju på underarmen. Så dumt detta blev

Hellogoodbye7
2016-01-04 12:13
#37

#35 Jag tycker fortfarande inte jag passar i tatueringen så jag antar att det kanske får bli laser.. En klinik jag har haft kontakt med trodde att det var möjligt att kunna få bort den. Men det är ju aldrig hundra. Vad gör man om den aldrig försvinner och den sitter ju på underarmen. Så dumt detta blev

Upp till toppen
Annons: