Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1786 ggr
IceTee
12/6/15, 2:30 AM

Stå ut

Det är ju ingen hemlighet att vissa tatueringar gör ont, men till er som gjort smärtsamma tatueringar- hur stod ni ut? Var satt den? Gjorde det ondare än vad ni väntade er?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Valkyrija
12/6/15, 2:59 AM
#1

Den av mina två som gjorde ondast var på handleden… Jag förväntade mig att de skulle göra ondare direkt när han började men ju mer tiden gick desto ondare gjorde det. Kändes som att han spände min hud och skar upp med en varm kniv haha xD Men det tog 15min sedan va det över. Försökte tänka på annat bara ^^

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Kille77a
12/6/15, 7:23 AM
#2

Det är bara att bita ihop….handleden kändes mest, men inte som jag trodde….

Zadeira
12/6/15, 12:47 PM
#3

Min senaste tatuering är egentligen den enda som gjort ont, sitter på insidan av underarmen och tog runt 2,5 timmar. Den första timmen var helt problemfri, sen gjorde det mycket ondare än jag hade trott. Jag försökte fokusera på andningen i princip, att andas lugnt, djupt och syresätta mig ordentligt. Att blunda och andas. I början pratade jag och tatueraren mycket, sen när det började bli jobbigt gick jag in i mig själv, andades, lyssnade på musiken och försökte fokusera på annat än smärtan.

Jag är inte avskräckt och ska fortsätta med liknande motiv på utsidan av underarmen, men eftersom den blir större tror jag att jag bokar två tider och bara kör outlines först och sen färgläggningen på andra.

IceTee
12/6/15, 2:07 PM
#4

#3 var har du de andra? Intressant hur olika det är- på min gjorde det inte alls ont på insidan av underarmen, haha

Medarbetare på Skor iFokus

Zadeira
12/6/15, 2:14 PM
#5

#4 Jag har en på varje handled, en på insidan av vristen, en på vaden och en i nacken mitt på en kota. Den på vaden är i samma storlek som den på underarmen men gjorde inte i närheten lika ont. De andra är mindre så de hade säkert gjort ondare om de var lika stora. Det var ju just det här att jag blev ömmare och ömmare efter 2 timmar ;)

IceTee
12/6/15, 3:54 PM
#6

#5 satt lite över 2h med min underarm också, men det jobbiga var att sitta still så länge! Tänkt vara noga på att ta pauser regelbundet för att orka… Blev trött i ryggen, men ont gjorde det inte! Tänkt ta överarmen här näst men det är jag inte rädd för. Nacken däremot! Och funderar på att dra över nyckelbenet också, och det är där jag är nervös. Det var därför jag skrev tråden för att se hur alla som gjorde riktigt smärtsamma tatueringar (som jag tror att nyckelbenet kan vara) gör för att orka! Tänkte att det lär vara enklare att ha med någon för att kunna prata och tänka på annat, det hjälper nog!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
jackiejohn
12/6/15, 7:22 PM
#7

Halsen och sedan påbyggnaden (den börjar högst upp bakom örat och går hela vägen ner en bit på överarmen) halsen tog ca 2h och påbyggnaden ca 3,5-4h.. Jag försökte fokusera på andningen och fokusera blicken på nånting, men mest av allt så bet jag ihop.

nypisnina
12/10/15, 11:28 AM
#8

Över smalbenet gjorde ondast, det var en nybörjare, jag satt väldigt länge och det var en stor tatuering, den sista "touch-upen" var hemsk då huden över smalbenet hade vilat - och att sen bli körd igen en och en halv timma efter var ju sådäääär.
Det värsta man kan göra är att pausa alltså.
Det kändes som en kramp som gick från smalbenet till under foten - hålfoten närmare bestämt. Att ligga still när det känns som att man har kramp under foten var tufft. Men jag blev nöjd! Och ska snart fortsätta på tatueringen, lite mer färg ska på och även lite highlights och skugga runt om, tiden räckte inte till sist.
Är dock inte orolig att det ska bli likadant igen, problemet var tiden och pausen.

Dazed&Confused
12/18/15, 7:47 PM
#9

Fötterna, ingen smekning direkt. Men jag ville så jävla gärna ha dem så då gav jag mig fan på att de skulle på plats.

Niiinah92
12/18/15, 9:18 PM
#10

Har en runt ena handleden och en alldeles ny på ena skuldran, den sistnämnda gjorde verkligen olidligt ont! Den är i stort sett bara i färg och tog 4 timmar, de två saker som gjorde att jag faktiskt klarade det var att jag hade en med mig som jag kunde prata med och två 5  min pauser samt att han avslutade med nålen de gör konturerna med, den kändes som en fjädersmekning efter så många timmar med färgnålen, andningen var ingen idé, kunde inte andas när det gjorde som mest ont, vred/spände händer, ben och fötter och hörde en röst i skallen som sa "jag klarar inte en enda sekund till" 😛 Den gjorde sjukt mycket ondare än jag räknat med.

Thotis90
12/19/15, 9:42 AM
#11

Jag har en text på revbenen, precis under där bhn slutar, och det gjorde väldigt ont att göra den. Jag distraherade mig, i den mån det gick, med att äta godis 😂

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Daisy-Moa-Elsa]
12/19/15, 11:13 PM
#12

#11 oh nej säg inte så… där planerar jag min nästa 😃

amandatherese
12/20/15, 6:34 AM
#13

Jag har grinat mig igenom båda mina tatueringar, haha! Men den som gjorde mest ont var revbenen. Har revben och nacken :)

Annons:
punkmusic
12/20/15, 9:48 PM
#14

Foten! Det var även min första tatuering. Andades, hittade en punkt i rummet att fokusera på.

Honestyisdead
12/20/15, 11:27 PM
#15

Jag pratar med tatuerare och sitter på iFokus ;)

Minns inte vilken som gjort ondast.

[H1Z1]
12/22/15, 2:42 AM
#16

Ska göra min fjärde på måndag! :D trots att de gjorde skit ont förra gången, gjorde den i augusti detta året och var på ovansidan på under armen, har andra underarmen också gaddad men detta gjorde så ont >_< vet ej varför, en my litle pony så söt gjorde så ont :P Min fjärde kommer bli på nederdelen av över armen, får se hur det känns :P jag bara sitter där tyst som en mus och står ut för jag vet att det leder till något underbart för jag älskar mina tattoos! blir min största nu med så får stå ut ännu mer x)

Upp till toppen
Annons: