Annons:
Etikettproblem
Läst 1014 ggr
inoperative
12/17/15, 2:34 AM

Svullen helix

Tog helix för ungefär en vecka sen, med pistol dumt nog. Det gjorde inte ont alls att ta den, sved lite efteråt men sen har jag inte känt av den över huvud taget. När jag tog den var inte läkörhänget ända in utan stod ut en hel del. Nu sen några dagar tillbaka är det så svullet att örhänget inte ser ut att räcka till. Min första reaktion, dumt nog, var att tvätta i massor och läste sedan att det förvärrar saken. Är absolut inte påläst om ämnet men har läst runt lite nu och det de flesta säger är att man som sagt inte ska tvätta, såklart inte pilla och låta det vara ifred. Jag vill gärna låta det vara, låta det andas och låta det läka men jag kan allvarligt talat inte sova om nätterna pga. smärtan. Vänder mig hit då jag litar på att ni är både mer pålästa och mer intelligenta än jag är, vad ska jag göra? Finns det någon tillfällig lösning som inte förvärrar saken , att ha i alla fall under natten? Frågade hon som gjorde hålet om det var okej att sova med bomull kring örat för att dämpa om det skulle bli problem, men hon visste inte (varningssignaler redan där). Min tanke var att hålet inte kan andas. Örhänget är av titanium, likadant örhänge som jag haft i alla mina andra hål så hade varit konstigt om jag är allergisk. Förlåt om detta blivit en wall of text, skriver på mobilen så ser inte dispositionen i helhet! TL;DR: Kan inte sova pga ömmande helix. Vad gör jag?

Annons:
Honestyisdead
12/17/15, 3:42 AM
#1

Ta ut det och tvätta med koksaltlösning 3 gånger om dagen.

Låt det läka och gå sedan till en RIKTIG PIERCARE. 

Berätta var du gjorde ditt hål.

[Udoon]
12/18/15, 5:52 PM
#2

Håller med #1, gör om gör rätt.

Upp till toppen
Annons: