Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1068 ggr
Lia
2016-01-07 05:44

Tragus

Jag har en fem månader gammal tragus där jag fortfarande låtit läksmycket sitta i eftersom det inte är helt läkt, sväller upp ibland och stör inte att jag inte bytt. Hur som helst, min piercare satte i en labret i örat, och jag tyckte det verkade lite skumt eftersom de flesta jag sett har en barbell. Men eftersom det inte gjort någon skillnad för mig går jag inte brytt mig om det så mycket. Kom bara att tänka på det nu. Tycker ni jag bör byta? Eller kvittar det egentligen? Finns det någon fördel/nackdel med de att ha antingen labret eller barbell i tragus?

Annons:
RomDoll07
2016-01-07 11:57
#1

Att ha en labret i tragus är också ganska vanligt, fördelen med det är ju att den inte har en kula som sticker ut på baksidan vilket bl.a. gör det lättare att ha in ear-hörlurar om man brukar ha sånna. Fast jag skulle helst undvika att använda in ear-hörlurar tills piercingen är läkt så under läktiden spelar det nog inte så stor roll om man har en labret eller barbell.

Lia
2016-01-07 12:53
#2

Tack! Nej jag använder inga hörlurar alls ^^

RomDoll07
2016-01-07 13:10
#3

Sen föredrar jag överlag labreter över barbeller för att det är en kula mindre att tappa 😉 Piercingställen där baksidan ändå inte synns ser jag egentligen ingen anledning att ha en barbell men det är så klart bara min åsikt, det beror ju helt på vad man föredrar.

Lia
2016-01-07 15:13
#4

Haha, ja man slipper också risken att tappa kulan rakt ner i örat :-P

RomDoll07
2016-01-07 16:43
#5

Ja precis, det är kanske inte så kul 😉

amandatherese
2016-01-07 19:44
#6

Om du själv inte upplever att det är några problem med labret hade jag haft kvar den ett tag till. Jag har labret i min tragus och har haft sen dem vart helt läkt :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: