Annons:
Etiketttöjning
Läst 1726 ggr
RomDoll07
2016-01-07 12:19

Hur ofta töja större?

Hej! Jag har bestämt mig för att börja töja en av mina örsnibbspiercingar, just nu är jag på 1,6 mm och jag har tänkt töja upp till cirka 6 mm bara så pass att jag kan ha en liten tunnel. Töjning är helt nytt för mig så jag har läst på en hel del och jag har hört en massa olika om hur ofta folk går upp till nästa storlek, allt från några dagar till ett halvår. Jag undrar därför hur ofta ni här på iFokus som har töjningar brukar byta töjstorlek? Jag vet självklart att det är mycket individuellt och att man måste lyssna på sin egen kropp men det vore bara intressant att veta ungefär vad som är vanligast.

Annons:
Honestyisdead
2016-01-07 13:40
#1

Va en gång o månaden för att undvika problem. Och mm per gång..inye mer.

lollynonna
2016-01-07 14:09
#2

En mm i månaden, längre om det inte är läkt.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Honestyisdead
2016-01-07 15:39
#3

#2 Läka ska det aldrig göra,  för det innebär i så fall att man spräckt hålet. Och då bildas ärr vävnad som gör det svårare att töja.

Zadeira
2016-01-07 16:01
#4

Jag töjde var tredje vecka ca.

lollynonna
2016-01-07 16:11
#5

#3 Men jo det läker ju på sätt och vis, örat anpassar sig ju efter töjningen. Annars skulle man ju kunna stoppa in hur stort som helst på en gång… Så jo på sätt och vis läker det.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Honestyisdead
2016-01-07 16:42
#6

#5 Nej det töjS. Läka är något helt annat.

Annons:
soetisen
2016-01-07 22:53
#7

Jag skulle också säga ca 1 mm/mån. Men det kan vara bra att känna efter och inte blint gå på 1 mm/mån. Töja från 2 till 3 mm är mycket större procentuellt än från tex 5 till 6 mm, i början är det bra att gärna vara lite extra försiktig.

- Medarbetare på studier.ifokus

Honestyisdead
2016-01-08 03:08
#8

Absolut. Det ska aldrig göra ont!

RomDoll07
2016-01-08 11:45
#9

Tack för alla svar, 1 månad låter ju rimligt. Jag kommer absolut ta det lugnt och kommer inte hoppa direkt från 2-3mm utan har även töjsmycken för 2,5mm för att vara extra försiktig i början, så det ska nog gå bra :)

[1990]2
2016-01-30 23:51
#10

Tycker man ska känna efter själv, beror på sin egna kropp och hur snabbt man återhämtar sig. Om man ser att hålet är fint (bla. har sin naturliga färg, är jämn i tjocklek osv) och det inte gör ont eller är avvikande på något sätt är det ett tecken på att man kan fortsätta. 

Fotnot:
Sen töjer de flesta 'fel', myself included. En töjsticka ska man aldrig ha i örat under en längre period då det tynger örat och stressar det, vilket kan resultera i en ojämn tjocklek bla. Man ska egentligen ha i stickan några minuter och sedan föra i ett smycke i storleken man töjt till. 

Töjer själv (är lat så det är med flera månaders uppehåll) till 30 som mål just nu och under de 10 åren jag töjt så har det aldrig gått så bra som nu, med metoden ovan.

Upp till toppen
Annons: