Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1614 ggr
IceTee
2016-02-02 16:30

Pierca om örnen

När jag var typ… jag vet inte, 8 kanske piercade jag öronen hos en frisör med pistol eftersom ingen visste bättre, varken jag eller mina föräldrar. När jag var runt 14 bestämde jag mig för att börja töja och ja… ni kan ju räkna ut själva att det inte slutade så bra med tanke på att jag gör ett inlägg nu. Jag fick inte i 8mm när jag hade 6mm så jag gick till en "studio" som gjorde det åt mig och spräckte snibben. Det gjorde så otroligt ont att jag tillslut gav upp (jag hade då lyckats hitta lite info på nätet) och satte i en 1,6mm för att det skulle få en chans att läka. Några år senare bestämde jag mig för att börja töja igen, fast på ett bättre sätt. Jag nådde 4mm innan mina öron tvärvägrade trots att jag tyckte att jag gjorde alls och tillslut fick jag inse att jag fått ärrvävnad (jag levde nog i förnekelse) och när jag lyckades tappa ena smycket bestämde jag mig äntligen för att ta ut dem då jag ändå velat ett tag. På några dagar drog de ihop sig och nu, några veckor senare, får jag typ i ett vanligt örhänge men inget större. 

Jag bestämde mig från början att jag skulle försöka pierca om öronen och då i en större storlek från början, typ 3mm, eftersom det borde hjälpa mig slippa problem med ärrvävnaden.

Tänker jag rätt? Någon som gjort samma? Hur mycket måste det dra ihop sig?

Jag tänker även prata med piercare om det såklart, men det skadar inte att höra från andra också (även om piercarens ord väger tyngst)

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
soetisen
2016-02-03 14:27
#1

Du tänker nog rätt, vet inte exakt på millimetern hur mycket du behöver puncha men det kan piercaren svara på. Får du bara i ett litet örhänge så tror jag inte du behöver vänta på att det ska dra ihop sig längre.

Du får gärna lägga upp en bild på hur det ser ut efter du har punchat, jag har nämligen lite av samma problem och har också funderat på det. Det går att töja försiktigt, men det spänner en del i ena örat hur försiktigt jag än gör.. Inte riktigt att jag spräcker örat men på gränsen till det. Ändå gör jag det sååå långsamt.

- Medarbetare på studier.ifokus

IceTee
2016-02-03 15:16
#2

#1 ja, jag letar för fullt efter piercare som punchar i södra Sverige (Främst Halmstad, Ängenholm, Helsingborg) men det verkar som att jag får höra av mig till alla studios som finns

Medarbetare på Skor iFokus

[AnimeV4]
2016-02-03 23:23
#3

Kanske Ed på edskroppskonst? Dock i Göteborg.

Honestyisdead
2016-02-04 00:24
#4

Gör inte india på väla det? Tror de flesta gör det.

IceTee
2016-02-04 10:37
#5

Kollade upp lite mer om det och aj. Nu verkar de flesta göra det i brosket dock. Det enda som gör mig lite nervös är faktumet att hålet inte blir mindre än så sen, det är liksom punkt 0 då. Egentligen inser jag ju själv att om jag börjar på typ 2mm så lär det inte kännas så mycket mer än en vanlig piercing i öronsnibben och det kommer inte att märkas om jag skulle ta ut det (tänkte maxa på 8mm för att ge örat de bästa förutsättningarna att dra ihop sig om jag ändrar mig, även om jag inte tror det)

#3 Ed gjorde det! Bestämmer jag mig för att övervinna rädslan så får jag väl spara ihop till några hundralappar extra för att kunna åka dit (det är dyrt med tåg och kollektivtrafik 😕)

#4 inte enligt deras prislista i alla fall 😕

Medarbetare på Skor iFokus

[AnimeV4]
2016-02-04 14:21
#6

#3 Ja, tyvärr. Jag ska själv dit för att göra sharkbites av mina snakebites och jag bor i Skåneland sen ett par veckor tillbaka :P

Annons:
IceTee
2016-02-04 19:11
#7

#6 vi får åka tillsammans på familjebiljett, åker också från skåne 😃

Medarbetare på Skor iFokus

[AnimeV4]
2016-02-04 23:17
#8

#7 Hahaha! Bra idé!👍

Upp till toppen
Annons: