Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3280 ggr
alivin
2016-02-10 15:08

Septum, hjälp tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Piercade septum i fredags, men Jesus vad sne den är.. Men min fråga är, är min näsa, själva hålet eller piercingen sne? Kanske svårt att se med en bild men hoppas någon kan hjälpa mig, tack på förhand! Även förslag på hur jag kan få den rak, om jag behöver en annan ring, ta om den eller helt enkelt tejpa så den läker "rätt"..

(Ser värre ut på riktigt, har fått massa kommentarer om att den är sne)

Annons:
Kajsamush
2016-02-10 15:14
#1

Jag hade tagit denna frågan till de stället där du piercade din septum.. Den ser ut att sitta rätt långt bak och även snedställd Man ska inte hålla på och pilla med sin piercing när den är ny, den kan svälla åt lite olika håll i början och sedan ändå bli rak men tycker inte ser ritkigt bra ut.. Gå tillbaka till pierciaren och fråga. Vad gjorde du din piercing?

Well.. 
Stranger things have happened

alivin
2016-02-10 15:18
#2

#1 Piercaren gjorde den typ långt ut nära nästippen först, men jag blev inte nöjd då jag ville ha den längre in, ena sidan är dock längre fram än den andra, så den är inte jämnt på det hållet med.. Men det är att den sitter så långt åt ena hållet som jag stör mig på..

Jo jag får göra det.

Pushing the pins i Uddevalla, har gjort alla mina piercingar där förutom öronen (har 11st, 7 har jag gjort där) och alltid varit nöjd iallafall! 

Tack så mycket för svar!

alivin
2016-02-10 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min kamera är inte den bästa, men här är en till ocharmig bild! Är ganska säker på att min näsa är lite sne också, men får höra av mig till henne så hjälper hon mig utan tvekan :)

rebeka
2016-02-10 20:03
#4

Min näsa är sned, så har jag något annat än en stängd ring så ser det konstigt ut (enligt mig själv). 🤪

Den ser lite sned ut, men det kan också bara vara svullnad. Har haft kompisar vars septum såg ut så innan svullnaden lagt sig. 👍

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

alivin
2016-02-12 18:14
#5

#1 #4

Tack så mycket för hjälpen! Har kontaktat piercaren och fick rådet att ta ur den och ska ta om den om ett tag :)

Kajsamush
2016-02-16 01:16
#6

Va bra att du fick hjälp! Tror det blir bra att vänta och göra om den så den blir bra

Well.. 
Stranger things have happened

Annons:
Homokatt
2016-02-19 16:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

min septum såg ut så de första veckorna, men efter ett tag blev den rakare. Den är dock fortfarande lite sne, men man lägger knappt märke till det. Det ärbara vänta och se! Är den fortfarande sne efter 3-6 månader så rekommenderar jag att pierca om.

alivin
2016-02-21 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu har jag tagit om den! Tog även 1,2 istället för 1,6. Min näsa är uppenbarligen ganska sne/ojämn innuti, så den är fortfarande inte helt rak. Men tycker det är bättre nu iallafall :) #1 #4 #6 #7 tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: