Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 1591 ggr
pinocchio96
2/15/16, 3:21 PM

Nygjorda tatuering

Halloooj! På onsdag sätter jag mig i stolen och gör första tatueringen (woop woop) Och nu undrar min pojkvän om jag vill följa med på bio under kvällen! Men blir lite nojjig att ta med en nygjord tatuering till en sån allmän och "smutsig" miljö :/ vad tror ni? Kan jag sätta på ny plast tillfälligt under biobesöket eller ska jag bara strunta i filmen och vara hemma? :)

Annons:
IceTee
2/15/16, 3:23 PM
#1

Vart ska du tatuera dig på kroppen?

Medarbetare på Skor iFokus

pinocchio96
2/15/16, 3:38 PM
#2

#1 åh ursäkta, klart jag skulle skrivit det! På underarmen hamnar den!

Honestyisdead
2/15/16, 3:51 PM
#3

Det är inga problem att gå på bio.

pinocchio96
2/15/16, 3:56 PM
#4

#3 tycker du jag ska låta plasten sitta kvar tills på kvällen kanske? Gör tatueringen vid 10 på FM :)

IceTee
2/15/16, 5:49 PM
#5

Kan du inte bara ha ett mörkt, löst klädesplagg över och låta bli att luta armen mot något?

Medarbetare på Skor iFokus

Rumblebee
2/15/16, 5:58 PM
#6

Klart du kan gå på bio samma kväll. Det kan vara så att tatueraren ger som råd att ha plasten på tills du går och lägger dig. Olika tatuerare ger olika råd. Även om du blir rådd att ta av plasten efter några timmar så är en biosalong inte smutsigare än utomhus.

Annons:
Zadeira
2/15/16, 8:58 PM
#7

Olika tatuerare har olika råd angående plasten, så följ tatuerarens råd. Om du är osäker så fråga honom hur du ska skydda tatueringen under bion. Det viktigaste är väl att du ser till att inte luta armen mot något som skaver eller har en tröja som skaver mot tatueringen. Ha den hellre bar då och tvätta efteråt, om du nu inte ska ha kvar plasten.

JossanH
2/17/16, 10:32 PM
#8

Oftast får man rådet att sova med plasten första natten så då har du redan ett skydd på.

Sajtvärd på Iller.ifokus

pinocchio96
2/18/16, 7:25 AM
#9

Tack så jättemycket för svar allihopa :D fick order om att ta av plasten efter 3h och sen tvätta och smörja! Blir bio på fredag istället :)

Upp till toppen
Annons: