Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2993 ggr
Hejohå
2016-02-16 15:45

Misslyckad septum?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej! Igår var jag och piercade septum, men nu dagen efter när jag tittat närmare på den är jag orolig att den är gjord fel och allmänt ful. Den "ställer" sig upp , vilket han sa skulle försvinna om ett tag, så det är lite svårt att få bra bilder. Men enligt mig ser den ut att ha blivit både sne och hamnat långt ner? Blir skit nervös också när jag läst om 2 andra som varit på samma ställe och inte fått pengarna tillbaka. Gjort mina 2 tidigare piercingar där men varit helnöjd med dom..

Annons:
[AnimeV4]
2016-02-17 02:22
#1

Åh, vad trist! Får man fråga vilket ställe du var till?

Honestyisdead
2016-02-17 15:03
#2

Ja den ser felplacerad och sne ut tyvärr. VVem gjorde den?

Hejohå
2016-02-17 19:33
#3

Gamla Skolgatan i Trollhättan. Ska gå till Ed i Göteborg nästa vecka för att få den kollad och då eventuellt göra om den. Känns dock jävligt surt att ha betalat för skit som jag inte vill ha..

[AnimeV4]
2016-02-17 19:40
#4

Det går väl att göra en anmälan, eller?🤔

Ed är bra!

Hejohå
2016-02-17 19:49
#5

Får kolla sånt, men blir så jäkla sur eftersom jag fått tjata i flera år på päronen eftersom jag inte är 18. Och när man väl får tillåtelse så blir det skit. Sen är jag ju inte jättesugen på att göra om allt en gång till, nålar är inte direkt det bästa jag vet här i livet haha :(

[AnimeV4]
2016-02-17 19:56
#6

Inte min favorit heller😮

Ett tips är att kolla på SRT - Sveriges registrerade tatuerare (http://s-r-t.se/). Inte 100% såklart, men jag tycker att det ger en viss säkerhet. Du har inte pratat med studion än, va? Ring dem! Det är de som gjort fel. Du kan säkert få stöd av konsumentverket(?) och så kan du ju säga att du kan gå ut i media om de är jävliga :)

Annons:
Mischa
2016-02-19 12:39
#7

Rimligtvis borde du kunna reklamera, eftersom du betalat för en tjänst du inte är nöjd med. Om den blev sne borde piercaren kollat och eventuellt gjort om direkt.

≧◔◡◔≦

[AnimeV4]
2016-02-19 13:18
#8

När jag blev dåligt piercad och han ljög för mig om att det skulle bli bättre hörde jag av mig och fick ett tillgodokvitto till samma summa som piercingen jag gjort kostat. Den togs ur och gjordes om. Vet inte hur det är om man vill gå till annan studio, dock. Du bör få pengarna tillbaka i samband med att piercingen plockas ur.

Hejohå
2016-02-19 16:29
#9

Ska gå tillbaka någon dag och se hur det blir med pengarna. Ska i alla fall gå till Ed och få den kollad för att senare göra om den där istället. Men kan inte ta mig dig förrän om en vecka, så funderar på om jag ska ta ut skiten idag istället. Hur tycker ni man ska göra? Låta Ed titta på den innan eller är det lika bra att ta ut den? Jag menar den är ju inte direkt skit snygg, känner mest att den bara är ivägen nu.

[AnimeV4]
2016-02-19 16:59
#10

Tror nog att du ska vänta, så att piercaren får bekräftat att den verkligen är felgjord (så att du inte slarvat ex. med att skruva åt kulorna). Så att du inte blir felaktigt behandlad när du ska få pengar tillbaka, tänker jag. Tror det var det som gällde för mig. Min piercing var sned som ett hus och jag fick ha den i en vecka, så I feel you.

Jag tycker att det är bäst att han får kolla på det när den är urtagen, för då kan han bedöma huruvida det går att göra ett nytt rätt gjort hål. Tror förövrigt att det kostar när man inte gjort piercingen där. Ca 200-300 kr, om jag minns rätt, och om de inte tagit bort det.

Honestyisdead
2016-02-19 17:11
#11

Om du vill ha pengar tillbaks så kan du inte ta ut piercingen innan du går dit.

Hejohå
2016-02-19 17:24
#12

Ringde till Ed och han tyckte jag skulle ta ut den, så det gjorde jag. Om den nu inte skulle vara felplacerad så vill jag ändå inte ha den eftersom den enligt mig är sjukt ful.. Och det med pengarna, visst är det surt, men tror ändå inte jag skulle få pengar tillbaka då jag hört andra inte fått det på samma ställe

Honestyisdead
2016-02-19 17:28
#13

#12 Varför piercade du dig på ett ställe som har dåligt rykte?

Annons:
Hejohå
2016-02-19 17:36
#14

Jag har piercat nig där 2 gånger tidigare och dom har blivit skitbra. Det var inte förrän efteråt jag läste att just septum inte var någon höjdare där

[AnimeV4]
2016-02-19 18:02
#15

#13 Jag gjorde också det när jag inte visste bättre.

#14 Samma med min studio, fast chefen var dålig på ALLT. Hörde att Ed själv har svårt att göra navelpiercing och att han överväger att sluta med just dem. Han har ju dock sin fru som jobbar där, så de lär fortfarande erbjudas.

[lillelull]
2016-03-01 03:03
#16

Jag tycker du ska få pengarna tillbaka, det är faktiskt ändå rätt, är du inte nöjd och det har blivit helt fel och det är faktiskt deras fel att den blev " ful" 
Kanske inte samma situation men : 

Jag gick till en frisör som hade gott rykte dock var det ej den frisören inne som jag ville ha, men de rekommenderade att gå till denna tjejen istället som fanns på plats så då litade jag blint på detta och jag skulle ha en snygg page, jag hade väldigt långt hår när jag kom dit, långt platt hår. 

Hon som klippte mig väldigt dåligt och hon påstod under klippningen att mitt hår var väldigt svårt att ha och göra med

 ( Då ska jag tillägga att jag har ett helt " vanligt" hår, långt rakt och frågade vad svårt hår var?? - Inget svar på detta fick jag utan hon fortsatte klippa och sa att hon har klippt i flera år ) vet ej vad hon menar med svårt att ha och göra med och ovanligt hår det förstår jag ännu inte idag

 men jag gick i alla fall därifrån med absolut inte ens i närheten av en page utan bara klippt stubbigt rakt av  och vänner och familj påpekade att det såg ut som en kvast vilket jag helt klart själv höll  med om när jag kom hem och såg vad hon hade gjort av mitt fina hår, otroligt ledsen att jag klippte de hos henne och hade jättemycket ångest över pengarna och frisyren.

 Dagen efter gick jag till en annan frisör för en bedömming av denna "frisyr" och hon tyckte det var rent hemskt klippt och jag fick av henne en väldigt fin page och var otroligt nöjd, gick raka vägen in till den andra frisörsalongen och sa bara nått i stil med:

 " du ser hur snyggt och bra det blev och jag kräver mina pengar tillbaka för den otroligt dåliga klippning du gjort, på mitt då ovanliga hår, som den andra frisören inte hade några problem med att klippa, men fick tyvärr klippa av över 10 cm för du hade sabbat det som fasiken" 

- hennes svar var bara jaha okej
Surt slänger hon upp mina 300-400 utan att säga ett knyst efteråt.

Väldigt nöjd med att jag tog modet och gick tillbaka då ja betalade 400kr för den andra klippningen! 

Så jag tycker man ska stå på sig men det kan ju vara lite svårt och jobbigt men tycker iaf du ska försöka! 🌺

[AnimeV4]
2016-03-02 12:56
#17

TS: Hur har det gått?

#16 Bra gjort!👍Hennes ursäkt var lika dålig som när jag blivit piercad fel. "Det är svullnaden som gör att den ser sned ut". Som om piercingen flyttar rätt sig från en punkt till en annan! Fast man kan inte förvänta sig så mycket av en chef och ägare som har tre andra jobb och inte varken synlig tatuering eller piercing själv.

Det finns säkert fler som inte har tatuering eller piercing själv som jobbar på/äger studios, men det kan väl inte vara många?

Upp till toppen
Annons: