Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 3051 ggr
Lizelda
2/22/16, 6:12 PM

Tatuera över ärrvävnad

Har ärr efter självskada och undrar hur det funkar att tatuera över dem? Det är några få djupa som fått lite utstående ärrvävnad men gör det mer/mindre ont att tatuera? Vill ha svart text bara, det borde väl inte vara några problem?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Honestyisdead
2/22/16, 6:15 PM
#1

Det gör mer ont för de flesta och det gäller att tatueraren kan. Är ju en annan typ av hud och färgen flyter lättare ut.

Men en duktig tatuerare kan.

Lizelda
2/22/16, 6:18 PM
#2

Hur duktig? Måste åka land och rike runt eller bara en erfaren?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Honestyisdead
2/22/16, 6:33 PM
#3

#2 Erfarenhet av ärr.

Be om att få se bilder från ärrtatueringar artisten gjort innan.

Artister med flera år på nacken brukar ha erfarenhet. 

Men text är viktigt att det blir rätt. En stor bild kan man dölja det lättare i.

sali
2/22/16, 10:59 PM
#4

Jag har en på armen jag hade ganska ont första gången och andra gången när jag fyllde i kändes det inte ens. Min ser förjävlig ut ärbsom ett rött djävulshjärta jag ritat själv som skulle hindta mig från att göra mer. Den har flutit ut massor, speciellt de svarta konturerna, jag gkorde först hos en hemmasnickrare sen hos någon som haft studio men dragit sig tillbaka och bara har det som intresse nu och jam rättade till mycket så den hår iaf se på i några sekunder nu…

Zadeira
2/23/16, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har tatuerat över självskade-ärr. Jag tyckte inte det gjorde ondare eller kändes mer än på resten av armen. Färgen är lite blankare och ljusare på just de större ärren samt att man ser konturerna, men de mindre syns inte. Det enda min tatuerare var noga med var att det skulle vara väl läkta ärr, helst över ett år gamla. Inte heller för stora eller uppstående. Han var noga med att tala om att färgen kan bli lite annorlunda. Men gör du text så blir det kanske annorlunda än om man packar solid färg över dem som jag gjort.

Såhär ser den ut efter ett år. Kameran och ljuset är dåligt och lite suddig, men du ser ju hur ärren ser ut.

Lizelda
2/23/16, 12:41 PM
#6

Den är ju skitsnygg! Har väl tre som är lite uppåtstående där jag vill tatuera men man kan ju placera texten lite som det passar :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Zadeira
2/23/16, 1:12 PM
#7

Tack. Tror inte det ska vara något problem. Bäst är väl så klart att snacka med lite olika tatuerare och se vad de säger om att tatuera ärr.

Lizelda
2/23/16, 1:22 PM
#8

Jo, självklart väljer jag ju en bra med erfarenhet men ville gärna ha lite erfarenheter och input från er :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lizelda
2/23/16, 1:22 PM
#9

Jo, självklart väljer jag ju en bra med erfarenhet men ville gärna ha lite erfarenheter och input från er :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zadeira
2/23/16, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Visa gärna resultat sen om det blir något av det!

Jag lägger in en bild tre dagar efter att tatueringen är gjord också. Enda skillnaden är ju att på bilden här är tatueringen färsk och färgerna lite klarare, men ärren ser likadana ut på denna där det är helt färskt som nu ett år senare på förra bilden, så för mig har det inte flutit ut eller något sådant.

sali
2/23/16, 9:53 PM
#11

Kan tilläggas att där jag gjort min är det enbart ärrvävnad hela pariet där den är gjort och även ärr på ärren, jag va dum som inte gick till ett proffs för där hade jag nog blivit avrådd helt.

Upp till toppen
Annons: