Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 2064 ggr
hampusrylander
2/28/16, 10:49 PM

Tattoo-inspo

Hur brukar ni gå till väga för att hitta inspiration till era tatueringar och hur ni vill att dom ska se ut? Liksom innan samtalen och planeringarna med tatueraren. 

Vart brukar ni hitta inspiration och hur tänker ni med att tatueringar ska "hänga ihop" och "passa ihop" med varandra? :) 

Lite nyfiken hur andra tänker och jag skulle behöva mer inspiration eftersom jag inte vet exakta sakerna jag vill göra men jag vet att jag vill fylla min kropp med massor av bläck

Sham's Rats

Annons:
AmaliaWahl
2/28/16, 11:29 PM
#1

Jag har bara hunnit göra en jätteliten tatuering än sålänge eftersom jag inte fyller 18 för ens om någon månad men jag har en planerad till min födelsedag som kommer täcka en stor del av min inre underarm. Det jag vet är att jag till slut vill ha en hel sleeve på den armen och att den på något sätt ska rama in tatueringen jag ska göra på min födelsedag men ändå passa ihop. Hur det ska passa ihop tar jag som ett senare "problem" just för att denna tatuering är så speciell för mig. Jag får inspiration till tatueringar från en hel drös med instagramkonton och google men först och främst från mitt liv och vad som är så viktigt för mig att jag vill sätta det på min kropp. 

Tycker btw att det är en jätteintressant fråga, jag har inte tänkt på det förut så ska följa för att se andras tankesätt 😃

hampusrylander
2/28/16, 11:55 PM
#2

Ja oavsett så går det ju alltid att anpassa och få saker att passa ihop och bli snyggt, vad det än är egentligen. Bara en har en duktig tatuerare så :) 

Det är alltid kul och nyttigt att se och lära sig om hur andra tänker och ser på olika saker! Bra med perspektiv :)

Sham's Rats

Honestyisdead
3/2/16, 11:25 AM
#3

Mina hänger inte ihop alls. :)

Jag gör det jag känner för. En del av känslor andra av utseende.

[lillelull]
3/4/16, 4:28 AM
#4

Gjorde en tatuering som jag bara tjohejsan kände för väldigt snabbt men sen tröttnade jag på den väldigt fort och gjorde sen en stor coverup och sen har jag gjort nån till. Rätt stora är de båda, men klassika motiv, färgladda rosor, ett stort klockur, en liten kanin i en tekopp. Mycket färg och ja dom gör mig glada. 
Men ja, lite som faller in :)

punkmusic
3/8/16, 9:52 PM
#6

Ja har gjort mina av främst känslomässiga/livserfarenheter hittills och modifierat för estetikens skull, jag har dock främst tänk på känslan bakom och inte tröttnat ännu. Den första gjordes för lite mer än 3 år sedan nu. Två små på samma fot som hänger samman och en stor på halva ryggen som inte är helt färdigställd. Där tänker jag på estetiken då "huvudmotivet" på ryggen är klart och resterande är för att smälta samman.

Annons:
JossanH
3/12/16, 10:36 PM
#7

Har 3 st som inte riktigt hänger ihop med resten. Gillar svenska faunan så gjorde några blommor på underarmen. Gjorde en blåmes/eklöv som chestpiece, har en citronfjäril på halsen, en räv och lingon på handen och 2 svenska småfåglar på ena överarmen. En ekorre är det bokat tid för och likaså en stor lårtatuering med flera olika djur och växter från vår vackra nordiska natur :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zadeira
3/13/16, 8:45 AM
#8

De jag har hittills, 6 st hänger inte ihop med varandra på fler sätt än att 5 av dom är gjorda med en speciell tanke bakom, typ för att representera olika delar av mitt liv som varit viktiga för mig. Den 6:e är första delen av ett sleeve-projekt som görs för att hela grejen med djurskallar tilltalar mig.

För min del så har jag en grundtanke på vad jag vill göra, tex nu sist en varg-dödskalle med en ros. Sedan bildgooglar jag, kollar pinterest, tumblr och andra ställen med bilder på folk som redan gjort tatueringar med det motivet. Där får jag ofta tankar på vad jag själv vill ha för stil och utförande. Ibland bildgooglar jag motiven som teckningar eller bara helt enkelt hur de ser ut på riktigt (om det är verkliga saker jag vill ha) och så bygger man upp en ide kring hur man vill göra.

Om man inte riktigt har en ide på vad man vill ha alls så kan man ju alltid kolla in andras tatueringar på internet, google, tumblr, pinterest, tatuerings-sidor och se om det är någon viss stil eller sorts motiv man fastnar för.

Upp till toppen
Annons: