Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 3669 ggr
[thildaaaa]
2016-02-28 22:59

Hårt runt piercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde en navelpiercing i oktober 2015, och jag fick byta till ett längre smycke hos piercaren i kanske början av dec, sen bytte jag tbx själv (dumt jag vet) hemma i typ slutet av januari. Piercaren sa att jag skulle kunna byta tbx typ vid den tiden. Jag bytte till längre smyckte pga svullnad som la sig rätt fort när ja hade det längre smycket men då fastnade jag lätt i saker med det, därför bytte jag till det korta igen. Jag var mycket noga med hygien osv, gick mycket smidigt att byta smycket. Nu känns de som en hård klump runt hålet, jag tänkte först att de va svullnad för att ja bytt smycke… Men det är så litet område och så hårt att ja börjar oroa mig för att de är något annat… I övrigt beter sig piercingen normalt, jag tvättar 2ggr/dag och det kommer ut lite ljusgult ehm va man nu ska kalla de haha men ni fattar nog ^^ den är inte extra röd eller nått heller. Försöker bifoga bilder, men de är svårt att se… Googla lite och där nämnde nån att de kan va ärrvävnad…? Hjälp! (Ska gå till piercaren så snart jag kan)

Annons:
[AnimeV4]
2016-02-29 15:16
#1

Jag undrar också, fast över mina snakebites!

[rumelle]
2016-02-29 19:46
#2

Ärrvävnad?

Honestyisdead
2016-03-02 11:23
#3

Tror också att det är ärr.

[AnimeV4]
2016-03-02 12:58
#4

Påverkar det piercingen?

[thildaaaa]
2016-03-02 14:46
#5

Var hos piercaren precis, han sa att det var helt normalt och ingen fara Han sa också att de kan va så under hela läkningen och att det är en del av läkningsprocessen :) har upplevt dem som väldigt kunniga så jag litar på honom! :)

[AnimeV4]
2016-03-02 17:58
#6

Skönt! Jag har dock haft det såhär i 2-3 år nu :I

Annons:
[thildaaaa]
2016-03-03 13:36
#7

Aha men då är det nog ärr för dig… Håller tummarna att mitt försvinner ^^ men påverkar det din piercing på något sätt? För mig märks de bara om ja klämmer liks Jag får som klumpar vid hålen i öronsnibbarna… Men de försvinner om man "masserar" dem ett tag haha Kanske borde fråga piercaren nästa gång jag är där bara för att de kan va kul å veta

[AnimeV4]
2016-03-03 15:34
#8

#7 Ja, jag är säker på det :(

Jag har också knölar i öronen, fast det ena är ett hål efter en töjning och det andra har växt igen helt.

Upp till toppen
Annons: