Annons:
Etikettallmänt
Läst 737 ggr
[min_viktresa]
2016-03-03 20:52

Svullnad/inflammation på båda öronen!

Jag fick för några veckor sedan en "knöl" på öronsnibben den har fortfarande inte försvunnit förut gjorde den ont men smärtan har försvunnit det är skönt :) jag har hål i öronen (flera år gamla hål) och i hålet så blev det en pormask/finne också.. och nu i andra örat så har det blivit flera bölder/knölar och en stor pormask/finne i ett gammalt hål, jag har aldrig haft problem med detta förut men det börjar bli ganska besvärligt! båda öronen känns och ser lite svullna ut också.

Hur ska jag behandla det? med asolsprit och hålla rent bara?

Vad kan det bero på? har ni vart med om något liknande, kan det ha med gamla hål att göra?

Tack för svar!

(Skriver här för jag funderar på om det kan ha med gamla hål i öronen att göra, har också skrivit på hälsa.ifokus)

Annons:
[lillelull]
2016-03-04 04:31
#1

Är de keloider eller? 
Jag behandlar alla mina piercingar och öronhål med rent natriumklorid inget uttorkande och sen mina töjningar masserar jag med mandelolja, ibland helosan. Vet inte riktigt vad de är för knölar du pratar om just men.. ja ja använder inget uttorkande iaf och jag har 6 hål i öronen som är gamla som aldrig har varit några problem däremot har jag haft lite problem med töjningarna men de är mitt egna fel då jag töjde för fort för 10 år sen men ja de är okej nu med mycket olja och massage

Upp till toppen
Annons: