Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1128 ggr
taylor__lambert
2016-03-09 20:57

Test?

Kan man göra en tatuerings test? typ bara göra en prick?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Zadeira
2016-03-10 10:23
#1

Det har jag aldrig hört nån som gör.

Honestyisdead
2016-03-10 14:23
#2

Så länge du betalar så. Det kostar ju att ta fram, använda , städa osv.

Honestyisdead
2016-03-10 14:24
#3

Men om det är test för smärtan hjälper inte en prick.

JossanH
2016-03-12 22:39
#4

Om man vill göra ett litet test skulle jag tro att det kostar mellan 500-1000:- då det ofta är en summa i "startavgift". Sedan är det förstås väldigt olika hur det känns under hela tatueringen. Första minutrarna kan göra ganska ont men sedan vänjer sig kroppen, för att sedan "tröttna" på smärtan efter ett tag och då kan det göra ondare igen. Det känns även helt olika om man gör linjer eller skuggar så om du ska göra en prick för att känna hur det känns kommer du inte få rätt uppfattning.

Sajtvärd på Iller.ifokus

taylor__lambert
2016-03-12 22:48
#5

själva anledningen är inte för smärtan utan för att se om jag är allergisk. Är allergisk emot mycket så vore dumt om man tatuerade ett stort motiv och sedan få en allergisk reaktion, bättre med att kunna testa då först. Tänkte göra en ca 3cm stor tatuering och se, eller kanske bara en del av en tatuering som test.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

JossanH
2016-03-13 21:45
#6

#5 då bör du gå till samma studio som använder samma bläck som testet och lika så använda dig av exakt samma färger. Jag tex har reagerat på röd färg och fick en extrem svullnad och det kliade något galet 😳 vaknade flera ggr på natten under läkningen, av att det kliade. Vet de som fått en reaktion i form av att vissa färger helt enkelt stötts bort och lossnat.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
taylor__lambert
2016-03-13 21:54
#7

#6 ja precis, vill ju inte att det ska hända! Låter plågsamt! Hur ser din tatuering ut idag?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

JossanH
2016-03-13 22:37
#8

Den ser helt okej ut men mycket färg släppte i och med reaktionen och jag har fyllt i den igen och fått samma reaktion få också. Den ser helt okej ut men kunde varit skarpare utan reaktionen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

taylor__lambert
2016-03-13 22:43
#9

#8 va trisst ändå :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: