Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3976 ggr
niinasjogrense
2016-03-21 08:12

Nipple piercing

Hej alla bröstattraherande människor! Jag är 16 år och är oerhört sugen på att pierca mina bröstvårtor och har därför kollat runt lite för att se vad majoritet tycker men inte fått tillräckligt bra svar. Är lite osäker på om det är för tidigt att pierca vårtorna eller om det inte har någon betydelse? Självklart anser även jag att en piercing är ett individuellt val, så jag borde egentligen kanske bara göra det utan andras åsikter. Jag är dock ändå nyfiken kring vad ni tycker om det, är det sexigt, slampigt, äckligt eller kanske fult? Vill även tillägga att mina bröstvårtor kan vara de mest känsliga i världshistorian, så hur ont gör det? Är det lång läkningsprocess? Någon som är erfaren? Tack på förhand!

Annons:
Lia
2016-03-21 09:53
#1

Jag ska också skaffa, tycker det är jättesnyggt och sexigt. Däremot måste du se till att dina föräldrar är med på noterna, om du inte vill vänta två år till.

rebeka
2016-03-21 10:24
#2

Jag tycker att det är jättesnyggt! Skaffade mina inför att jag skulle fylla 22, så ganska precis 2 år sedan. Jag hade jobbigt med läkningen, men de gjorde aldrig direkt ont för mig! Tror dock att de flesta studios vill vänta till du är 18, även om du har föräldrars tillåtelse. :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Honestyisdead
2016-03-21 11:55
#3

Det är 18 år som gäller hos seriösa studios på bröstvårtor och intimpiercingar.

Läkningen kan vara väldigt svår. Har vänner som de aldrig läkte på trots år av försök. Andra får problem med jämna mellanrum. 

Det är ingen piercing som tilltalar mig.  Och även om den hade gjort det har jag så känsliga bröstvårtor att det aldrig hade gått.

powerade
2016-03-22 14:33
#4

Gjorde mina för drygt en månad sen. Tycker det är grymt snyggt. Tog ej så ont för mig, inte efteråt Heller. Men smärta har aldrig vart ett problem flr mig så xD Kan ju ta upp till 9 månader för dom att läka helt:)

powerade
2016-03-22 14:33
#5

Gjorde mina för drygt en månad sen. Tycker det är grymt snyggt. Tog ej så ont för mig, inte efteråt Heller. Men smärta har aldrig vart ett problem flr mig så xD Kan ju ta upp till 9 månader för dom att läka helt:)

Honestyisdead
2016-03-22 14:38
#6

#4 kan ta mycket längre tid. Över ett år.

Annons:
niinasjogrense
2016-03-22 15:38
#7

Tack så jättemycket för alla svar! Tror jag väntar av säkerhetsskäl tills jag är 17 eller kanske till hösten. Är lite orolig att det ska förstöra något i med mina bröst inte är färdigutvecklade än :)

Kadoor
2016-03-22 19:57
#8

Jag har haft lite funderingar på att också skaffa i bröstvårtorna någon gång i framtiden, tycker också det är otroligt snyggt & sexigt så varför inte? Enligt mig är det ändå värt läkningstiden osv. om man verkligen vill ha det samt trivs med det. Har man otur så har man, men tycker inte det ska avskräcka en heller. 

På i princip alla piercingstudios jag har kollat i/på så är det 18 års gräns oavsett om man har målsmans tillstånd eller inte, så tyvärr tror jag inte du får det om du är 17 även om dina föräldrar tillåter dig att göra det. Tycker ändå det är bra, då får du ju tid och känna efter också. Vill du ha det när du är 18 så är du förmodligen säker på saken, haha. Enligt mig känns det inte så seriöst om en studio gör det om man är under 18, när det ändå är ett såpass känsligt ställe och kan ställa till myyycket problem(av vad jag har hört, läst osv.).

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

niinasjogrense
2016-03-23 07:59
#9

#8 Tack för svar! Jo jag vet, om jag nu gör det så ska jag göra det på en jättebra studio där jag gjort alla mina piercingar. Naveln, tungan, läppen, industrial etc och tatueringar och han är verkligen superduktig :) Självklart håller jag med dig om att man inte ska göra det på vilken studio som helst och de som har åldersgränsen på 18 antar man är mer seriösa och måna om sina kunder. Men denna killen vet vad han gör haha, han är väldigt duktig :)

Upp till toppen
Annons: