Annons:
Etiketttatueringar
Läst 8298 ggr
Elliiez
2016-03-21 12:00

Kokosolja istället för salva?

Tatuerade mej i fredags och har använt Bepanthen. Dock är det mineralolja i den och jag undviker det i högsta grad egentligen. Kan man ha kokosolja istället?

Annons:
[Tibonnanj]
2016-03-21 12:41
#1

På vissa personer tas inte oljor tex kokosolja upp av huden lika bra som salvor. Något att ha i åtanke om du skulle börja använda en olja istället.

Jag använder Locobase repair.

Honestyisdead
2016-03-21 12:47
#2

Du bör inte mixtra med det utan lyssna på din tatuerare.

Elliiez
2016-03-21 14:14
#3

Jaf brukar använda kokosolja som salva i vanliga fall. Har inte smörjt in mej me salva på tio år utom vid tatueringar. Vet nån om Helosan är utan mineralolja?

[Tibonnanj]
2016-03-21 14:34
#4

Jag håller med Hera  om att du borde köra på det din tatuerare säger men vill du väldigt gärna vara helt "ren" så skulle jag köra på ringlomssalva. Den fungerar som sårläkande, är det bivax i så är den bakteriedödande till viss del och alla möjliga bra saker. Har den på mina hemska handeksem istället för kortisonsalva. Kortisonsalva är skit jämför med ringlomssalvan. Sår läker snabbare med den. Men man kan bli gul men ingenting som sätter sig i huden mer att det kan hamna på kläder.

Min mormor som hade bensår i 2 år och testat allt som läkare och vårdcentral rekommenderat fick en burk med ringblomsalva av mig, hon smörjde varje dag och såret va helt läkt på mindre än 1 månad.

Honestyisdead
2016-03-21 15:13
#5

#3 Googla på innehållsförteckning.

Elliiez
2016-03-21 19:06
#6

#4 Aaha :) finns den på Ica, apotek eller lifebutik? Ska testa den! Tatueraren sa i princip inget om vilken salva då jag tatuerat mej hos honom innan och han tog väl förgivet att jag visste hur man gör. Det vet jag iofs men vill ju helst slipp mineraloljor helt å hållet

Annons:
JossanH
2016-03-21 21:45
#7

Kokosolja är ju också delvis bakteriedödande. Jag har kört kokosolja på senaste tatueringarna. Har fått komplettera lite med bephanten när jag behövt över natten tex.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Tibonnanj]
2016-03-22 10:09
#8

#6 Jag har beställt från laplandecostore.se  och köpt i en ekologisk butik här i Norrköping men finns en möjlighet att life har. Har inte koll faktiskt.

Lycka till med tatueringen :)

CayKantos
2016-03-23 11:57
#9

Fick att veta att det inte är så bra att använda oljor, te.x. kokosolja då det täcker till och förhindrar tatueringen i att andas. Men det är bara vad jag har hört så kan inte säga med säkerhet, testa Helosan, men tänk på att den salvan är ganska tjock och behöver smörjas i väldigt tunna lag 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JossanH
2016-03-23 13:46
#10

#9 Helosan har nog ännu värre innehåll än bephanten.. Kokosolja tror jag inte är någon fara då den inte är lika tjock som tex oliv eller rapsolja. Den går in i huden väldigt fort.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Honestyisdead
2016-03-23 23:02
#11

Problemet med helosan är att det inte varar lika länge som bepanthen.

Upp till toppen
Annons: