Annons:
Etiketttatueringar
Läst 4396 ggr
NellieJonsson
2016-04-14 00:18

Dricksa tatueraren?

Hejsan! Har en liten fråga till er som kanske vet. Jag är en rätt så stor YouTube nörd och sitter ofta och kollar på diverse olika videos, och på senaste tiden så har jag kollat mycket på videos där folk pratar om sina tatueringar. I nästan vartenda video pratar personen om hur viktigt det är att ge dricks! Dricks är ju inte direkt något man ger i Sverige i den bemärkelsen känns det som, och nästan alla dessa videor är ju av amerikanare. Men ska man ge dricks till en tatuerare? Är det ofint och otacksamt att inte göra det? Förväntas det av en? Har själv bara två tatueringar än så länge, men dricksade inte på någon av dom eftersom jag inte ens tänkt på det tidigare. Jag planerar att göra många fler så det hade ju varit bra att veta!

Annons:
Honestyisdead
2016-04-14 02:30
#1

Har aldrig gett dricks. Varken till tatuerare, frisör eller tandläkare som gjort ett bra jobb.

Zadeira
2016-04-14 14:10
#2

Jag ger aldrig dricks någonstans. Aldrig hört nån som dricksat tatueraren.

JossanH
2016-04-15 14:09
#3

Dricks, även på krogen är en relativt liten grej här i Sverige om man jämför med andra länder. Här har jag aldrig hört talats om någon som dricksat en tatuerare. Blir man vän med någon brukar man snarare få tjata för att få betala ett rimligt pris ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Calcifer
2016-04-16 17:20
#4

I Sverige har vi ett system som gör att man generellt sett inte ger dricks då folk dels får betalt ändå och dels  (för det mesta) gör ett bra jobb ändå. Jag har en bekant som tipsade sin tatuerare med någon hundring, men de kände varandra lite och tatueraren hade verkligen gått above and beyond för min bekanta. Men officiellt? Nej.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

punkmusic
2016-04-28 13:41
#5

Haha nej, aldrig gjort det jag heller. Försökte faktiskt förra gången när jag gjorde sista gången på min sittning men han sa att jag behövde den pengen mer och gav tillbaka den fort som tusan!

Turast
2016-05-05 10:10
#6

Man kan typ säga att jag gjorde det… Min skulle kostat 1800kr men jag gav 2000, både för att han gjorde ett så bra jobb, var så trevlig och det skulle kännas lite drygt att behöva "kräva " växel hhahah..!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Upp till toppen
Annons: