Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1086 ggr
eihpos
2016-04-21 20:54

Ta bort tatuering?

Jag undrar om det finnas någon här som ångrat en tatuering och tagit bort den? Blev huden ful och ärrig efteråt?

(Ni får gärna visa bild hur det ser ut efter man tagit bort en tatuering om någon vill visa det)

Annons:
[lillelull]
2016-04-28 00:58
#1

Jag har tagit bort en tatuering eller jag har iaf tagit bort delar av den och resten som var i röd färg och grönt fick vi göra en coverup på. 

Jag gjorde de med laser på tatuerings studion. 

Jag kan ju faktiskt att det gör rätt ont men det går över dock så är det sådär roligt efter för jag fick ha en kylklamp på tatueringen, sån där blå gele aktig sak som jag köpte på apoteket och sen så fick jag ha den på under hela dagen, så det brändes ju lite efter och det blev ett blåmärke runt området efteråt, det svarta bleknade rätt fort och huden blev inte synbart ärrig för min del men tatueraren kunde ju känna att det var lite "ärrigare " att tatuera men de är inget som syns eller känns. 

Nu är det ett par år sen jag gjorde det och hade behövt fylla på med färg för om man kollar VÄLDIGT noga och vet om det så ser man den gamla färgen lite igenom men det hade ingen annan märkt om man inte visste det och kollade noga så det är bara jag som tänker på det och det är också väldigt sällan jag tänker på det. 

En svart tatuering som är lite äldre är lättast att ta bort, då har den redan börjat blekna lite med åren och svart färg är lättast att få bort. Vissa färger är ju nästan omöjliga och man får köra flera omgångar och då blir det ärrigare så att säga. 
Men ja.. Så varför tog jag bort den? 
Jag tyckte inte den var snygg längre och jag tyckte den kändes …liten och tråkig den passade inte riktigt in på platsen där den var. 

Jag har ingen bild på hur det såg ut före och efter utan det var ju mer att precis när man gjort laser så är tatueringen helt vit och sen blir den sig själv igen och sen börjar de sakta  men säkert blekna över veckorna.

eihpos
2016-04-28 08:18
#2

Ok. Jättetack för svar!

Upp till toppen
Annons: