Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1087 ggr
Quinzel
2016-04-24 16:54

Trött på brosk piercing!

Tog hål i brosket i örat för ca ett år sedan och nu har inflammtionen blommat upp igen! Blir tokig! Den har alltså fortfarande inte läkt trotts att jag rengjort med kompresser doppade i varmt vatten blandat med havssalt  morgon och kväll i snart ett år. Den har i perioder blivit bättre men nu har den alltså blivit infekterad igen och det är som en svullnad bakom örat där piercingen sitter som varar. Har nyligen tatuerat mig och tatueraren sa att sjukdomar/ infektioner kan blomma upp igen eftersom kroppen vill lägga all kraft på att läka tatueringen. Jag piercade mig i en seriös studie och de använde nål , så allt det gick rätt till. Funderar på att ta bort den men är rädd att infektionen stängs inne när den växer igen. Någon som har nått tips på vad jag kan göra? :)

Annons:
taylor__lambert
2016-04-29 22:36
#1

jag hade samma problem, pierca mig två ggr då den växte igen eft att jag hade tagit ut den under ett dygn efter ett år gav jag upp och tog ur den för gått. såg till att den läkte innifrån och ut, knappt ett ärr efter den.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

JossanH
2016-04-29 22:41
#2

Gjorde en conch på 4 mm. Hade den i 8 månader utan att det läkte. Gick ned i storlek till 3,6 och bytte till stav istället för ring. Hjälpte inte. Så till sist tog jag ut den för mitt öra vägrade att acceptera den. Läkte på ett kick och trots ett 4 mm stort hål syns där knappt något alls idag.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Honestyisdead
2016-05-02 03:32
#3

Jag tog ut min industrial under en infektion. Fick rådet att 3 gånger om dagen och framförallt direkt vid uttagning sitta med bommullspads dränkta i alsollösning(tror jag det var) tryckta mot hålen i ca 10 min. Tog en dag sedan var det mycket bättre.

Upp till toppen
Annons: