Annons:
Etiketttatueringar
Läst 3460 ggr
Wellcraft
4/28/16, 3:57 PM

Göra flera på en gång?

Ska snart gadda mig igen, denna gången är det rätt så många mindre jag vill göra, så ska göra flera på en gång.
Men hur många tatueringar anser ni man kan göra samtidigt?
Jag  vet att jag kan fråga studion, men vill veta vad ni tycker ;)
Jag har hört att man inte ska tatuera/pierca fler ställen samtidigt eftersom kroppen måste jobba hårt för att läka.

Jag har bra läkkött, piercar mig otroligt många gånger och gaddat mig stort en gång, aldrig haft komplikationer och allt har läkt fort.
Hur många tatueringar skulle du kunna tänka dig att göra på samma gång? Och hur stora?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
JossanH
4/29/16, 10:44 PM
#1

Egentligen är det ju inte så stor skillnad på om du tatuerar dig i 3 timmar och gör något stort än om du tatuerar dig i 3 timmar och gör några mindre. Kroppen kommer ju fortfarande få läka lika stor "såryta". Jag brukar passa på att göra något mer litet om jag har 2 sittningar för tycker alltid att det är lite tråkigt att "bara göra klart" något så därför brukar jag passa på att göra en liten till 😁

Sajtvärd på Iller.ifokus

punkmusic
5/4/16, 6:14 AM
#2

Håller med #1, ska inte skilja sig… Om det inte möjligtvis är på handen eller foten där läkningen kan vara sämre. Men gjorde mina två första på ena foten och det var inga problem!

Wellcraft
5/5/16, 1:39 PM
#3

Ska göra idag på handleden och vristen, tack för svar :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Turast
5/8/16, 4:45 PM
#4

jag gjorde två rätt stora (nästan som en handflata var) på varje arm, verkar helt läkt nu efter 2 veckor och har itne haft problem med det :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: