Annons:
Etikettproblem
Läst 2069 ggr
[EllenAlicia]
2016-05-21 20:57

hål i öronen som blir variga

Jag har ett problem. Jag har fått var och sånt i mina 3 hål i öronen flera gånger under 12 år. Jag har dock aldrig fått nåt sånt med min septum. Jag hade i en nyss sen försvann de men sen kom de på andra sidan…

 Jag vill ha mer hål i öronen typ 5 st till men finns  de nåt sätt att få detta att sluta? jag försöker ha silver i men dom örhängena blir mörka efter ett tag och sen kan jag inte få tillbaka samma färg även fasst jag försökt m tvål och sånt.  (om ni kan hjälpa med det ockkså skulle de va snällt)

jag tror min hud är rätt kännslig och de är drf de händer men det är inte fins alls ju och de kmr bara bli värre om jag skaffar fler :/

Annons:
oddahviing
2016-05-21 21:04
#1

Menar du att det var flera år sedan du tog hål och de  varar ändå? Det är inte gammal hud? Tips är ju att använda örhänden av kirurgiskt stål eller titan, som de örhängena man från början får när man först tar hål. Ha dem i länge, och tvätta varje dag med klorhexidin. DIY lösning salt + kokat vatten, eller kokat vatten med vinäger i.

'-Headlights on the highway-'

Aleya
2016-05-21 21:06
#2

Ta titan istället i örhängen eller stål (kirurgiskt). Har du tagit hålen i öronen med pistol? Har märkt att dessa hål tenderar till att vara mer än de man tar på korrekt sätt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ikajo
2016-05-21 21:31
#3

Ringar brukar vara bra. Den sort som sluter hel cirkel. Dem behöver man inte ta ur utan kan ha i dygnet runt. För att få tillbaka färgen till silversmycken behöver du silverrengöring. Annars fungerar silver helt okej. Jag använder silverringar i mina öron, jag har inte haft några problem hittills.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Honestyisdead
2016-05-22 11:10
#4

#1 Inte klorhexidin, det gör ingen nytta, tvärt om.. Bara vanlig koksaltlösning är bäst.

Sedan råder även jag till titan. Och jag undrar också om hålen är gjorda med pistol? 

#3 Vanlig tandkräm fungerar utmärkt att använda till silverputs.  Men silver släpper ifrån sig nickel. Så är det allergi problemet beror på bör ts inte ha silver.

Ikajo
2016-05-22 11:18
#5

#4 Rent silver innehåller inte nickel. Köper man silversmycken så ska de bara innehålla silver. Annars skulle jag inte kunnat använda mina silversmycken.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Honestyisdead
2016-05-22 11:21
#6

Sorry.vet inte hur jag rörde ihop det.

Annons:
[EllenAlicia]
2016-05-26 10:31
#7

jag har 2 som är med pistol och en med kanyl, 2 från 12 år en och 1 från 2 år sen.  de kanske inte direkt varar, jag vet inte hur jag ska förklara de…

oddahviing
2016-05-26 19:30
#8

#7 om det inte är var så kan det vara bara vanlig död hud. Jag brukar få så, det luktar inte så gott, men gnuggar man runt hålen medan man duschar brukar det lösa sig ^__^

'-Headlights on the highway-'

Honestyisdead
2016-05-26 19:33
#9

#7 Då är det svårt att ge råd.

Men skölj med koksaltlösning och använd nickelfria smycken.

[EllenAlicia]
2016-05-29 23:00
#10

tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: