Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1392 ggr
CayKantos
2016-05-22 20:36

Ni som har gjort Sleeve

Helloo!

Planerar ngn gång att få gjort ett sleeve. Ett half sleeve på vänster arm och kanske ett underarms sleeve på höger arm. Men hur brukar det gå ihop? Pratar man med tatuören vad man vill ha på tatueringen och dom kommer upp med lite ideér? Få man se några bilder på era sleeves? Har ni ngt tema? Hur ofta fick ni gå in och sitta? Vart fick ni gjort den? Vad kostade ers? 

Är ganska fast på vart jag vill ha mitt gjort då jag gillar min förra tatuör 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Honestyisdead
2016-05-22 20:46
#1

Bäst brukar det bli att man går till tatueraren och lägger fram sin idé och har med lite exempelbilder och så pratar man ihop en idé. Sedan brukar man betala handpenning och tatueraren ritar en skiss som du sedan får se och så gör man eventuella ändringar. Skissen får man inte samma dag som på tv utan det tar ju tid.

Hur ofta man går beror dels på hur snabb tatueraren är och på hur många timmar denne har som maxgräns per pass. Och så klart på hur mycket kunden orkar. Finns tatuerare som har max 4h per sittning medan andra har heldagar.

Har ingen sleeve själv.

CayKantos
2016-05-22 21:03
#2

Lite där mit problem ligger.. har ingen idé på hur det ska se ut, men har liksom tema; djur, jag gärna vill köra på.. Men ingen idé hur jag vill det ska se ut elelr vad som ska vara på xD

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Honestyisdead
2016-05-22 21:05
#3

#2 Vilket är ditt favorit djur?

CayKantos
2016-05-22 21:09
#4

varg, men skulle gärna vilja ha et sleeve som typ representerar mig.. men i temat natur/djur. Men kan liksom inte sätta ihop ngt som ville vara snyggt utan att se kaotisk ut i huvudet.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Honestyisdead
2016-05-22 21:25
#5

Då förklarar du det. Tex att favoritdjur är vvarg och temat ska gå i natur. Tatueraren kommer med förslag och så bollar ni idéer. Det är svårt när man inte är tecknare själv att få ihop det i huvudet, jag vet ;) Så därför tar man hjälp av tatueraren. Det kan ta tid att få ihop det så man blir riktigt nöjd, men det är normalt.

CayKantos
2016-05-22 21:47
#6

Jeg målar/tecknar själv därför det stör mig så 🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Honestyisdead
2016-05-22 21:50
#7

Jaha :) Men tillsammans kommer ni få fram något bra.

nottheonly
2016-05-24 18:30
#8

Hera förklarar det bra, det var så jag gjorde. Bra kommunikation med tatueraren är viktigt🙂

JossanH
2016-05-24 23:28
#9

#2 och jag läste att du ville ha ett tema "djur jag gärna vill köra på", typ med bilen 😂 tänkte att det var ett udda tema haha Jag har gjort mycket djur och natur. Pratat med tatueraren om vad jag vill ha och har fått det uppritat. Haft vaga tankar runt det hela.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Thotis90
2016-06-28 22:04
#10

Jag planerar att göra en sleeve av djur jag skulle vilja fotografera (är fotograf). Det kommer bli en elefant, en giraff och en flamingo.  Eventuellt en känguru också om det får plats.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

CayKantos
2016-06-28 22:59
#11

#10 cool! får visa bild sen :D

Jag har bara svårt att välja vad som ska på,, vill liksom ha så mycket!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2016-07-02 22:45
#12

Tack för hjälp! Har inte pratat med tatuör än, men det kommer inte vara länge än :)

Har iaf blivit lite mera säker på vad jag vill ha på mitt sleeve.

Vill ha ett japansk körsbärsträd, djurs 'pawprints' (eller kanske djur), en vattenmelon, och kanske några ord som sniglar sig in, den är jag inte helt säker på.. Beror på om text/tecken kommer passa in.

Så med natur-temat i åtanke tänker jag att trädet blir "main focus" men det då fader ut i sånna "elektroniska" fyrkanter för att symbolisera vår teknologiska värld typ ^^ På något sätt ska jag få vattenmelonen inn, och det är nog mitt största problem, andra problem är att hitt aiaf ett till element jag vill ha med. Kommer på många saker, men inget som typ känns "DEN" fattar ni?😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: