Annons:
Etikettpiercingar
Läst 802 ggr
tinymaboroshi
6/7/16, 7:57 PM

Smycke tungpiercing

Gjorde min Tungpiercing i fredags och har kollar runt på lite smycken som man kan skaffa till att den är läkt men jag blir helt förvirrad i sjön av olika material och vad folk säger så för att få lite snabbare och kanske mer konkret svar: Vad säger ni är det bästa materialet att ha i tungan? Finns det något man ska hålla sig borta från? Ska kulorna och staven helst vara av samma material? Jag tycker ju att akryl låter bäst men ja, som sagt, så har jag ingen aning.

「3 2 1」


Annons:
Anatomorph
6/7/16, 8:32 PM
#1

Hej!

Helst ska du inte ha akryl någonstans på kroppen för akryl är giftigt. Börja leta efter stavar som är gjorda i titan eller kirurgiskt stål (316L). Var försiktig om du väljer ädelmetaller, för de kan man vara överkänslig mot om man har otur, tänk på att du utsätter kroppen för kontant med ett främmande ämne - hela tiden.

Damien

Anatomorph Aesthetic Upgrades

Honestyisdead
6/7/16, 8:54 PM
#2

Kirurgiskt stål eller titan som stav. Kulor kan du testa dig fram med. Men låt nu tungan läka helt innan du bytar stav.

tinymaboroshi
6/8/16, 3:02 PM
#3

#1 Tack så mycket! Kändes väl konstigt när man läser akryl…trodde inte det skulle vara så farligt när det ändå säljs! Men ska inte välja det då :) Vill inte skada mig mer än nödvändigt #2 Tackar! Nej, jag ska byta hos piercaren eftet det har fått 4 veckor och sedan väntat jag 1-2 veckor till innan jag sätter i något annat :)

「3 2 1」


komigentam
6/9/16, 4:34 PM
#4

Jag använder kirurgisk stål 😃

Kärlek, ärlighet & respekt. 

tinymaboroshi
6/9/16, 5:30 PM
#5

#4 Är kulorna också det? :)

「3 2 1」


punkmusic
6/10/16, 3:16 PM
#6

Titan då jag fått kraftigare nickelallergi , även mot kirurgiskt stål

Annons:
tinymaboroshi
6/12/16, 2:40 AM
#7

#6 Tack ^^ Har sett en del med bioflex, vad är det för något? Är det något bra?

「3 2 1」


punkmusic
6/12/16, 12:16 PM
#8

#7 Det är plast, all plast avger kemikalier tyvärr.

Upp till toppen
Annons: