Annons:
Etikettpiercingar
Läst 781 ggr
tinymaboroshi
2016-06-09 16:31

Dåligt septumsmycke

I mars när min septum var helt läkt så gick jag till India på Väla i Helsingborg och skaffade en septum clicker smycke. Jag betalade 200kr för det så jag tänkte mig att det skulle vara av bra kvalité och vara titan eller kirurgiskt stål, frågade inte vilket var dumt av mig. Sedan använde jag det några gånger här och där men i helgen så satte jag i det och hade det i flera dagar, säkert i 3 eller så. Jag märkte att det började bli ganska ömt men tänkte först bara att jag hade sovit på det eller något men när jag tog ut den för att byta i tisdags så såg jag att det var massa grönt på den och att metallen började bli brunröd. Fattade direkt att det är nickel i den. Det såg ut som när man har haft en billig ring på fingret för länge, så blir det grönt på huden och ringen ser rostig ut. Bör jag skriva till dom och klaga, för betalade ju ganska mycket för det, eller får jag bara skylla mig själv för att jag inte fråga?

「3 2 1」


Annons:
komigentam
2016-06-09 16:32
#1

Hade varit bra om du påpekade det ifall de inte själva märkt det!

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Honestyisdead
2016-06-09 17:24
#2

Eftersom dom inte sagt att det är titan eller kirurgiskt stål kan du inte klaga på det. Så klart.

Zadeira
2016-06-11 14:15
#3

Det är upp till dig att fråga innan köp.

Däremot kan du gå tillbaka i efterhand och fråga dem. Inte klaga eller kräva något, men fråga dem om smycket.

Anatomorph
2016-06-14 21:59
#4

Det är koppar. Koppar ärgar grönt mot huden. Helt ofarligt, såvida du inte är allergisk mot koppar. (koppar är dessutom naturligt antiseptiskt, därför man använder det i bland annat som preventivmedel )

Damien

Anatomorph Aesthetic Upgrades

Upp till toppen
Annons: