Annons:
Etikettallmänt
Läst 2126 ggr
uz00x
7/5/16, 10:39 AM

kan inte använda mig av örhängen...

När jag fyllde 13 (Snart 5 år sedan) tog jag hål i öronen. Det ena örat är det inget fel på, men mitt vänstra tål inte örhängen alls. MAX i några timmar. Och sedan bultar det och gör ont i 2-3 dagar i efterhand. I förregår fick jag lite nog och hade på mig örhängen i 2 dagar utan att ge notic till smärtan, men fick vika mig då det svullnade, började rinna vätska, var helt rött och bultade enormt. Idag har jag fått pressa ut både var och sårskorpa ur såret. Hemst äckligt och är otroligt trött på mitt ena öra då jag faktiskt VILL använda mig av örhängen. Vilket material spelar för den delen inte heller någon roll… Varför är det såhär och hur kan jag bli av med problemet? vill bara ha normalt hål i örat :(

Annons:
Omorika
7/5/16, 10:57 AM
#1

Jag kan ha liknande problem med ena örat om jag inte haft örhängen på ett tag (kan vara upp till  år). Då brukar jag använda läkeörhängen med tjockar stav  eller percingringar. Se till att örhänget är rent och tvättat i nån sprit innan jag stoppar in det. Örhänget ska också vara utan hålrum och kanter som smuts kan fastna i. Därför är det bra med persingringar.  

Sedan tar jag inte ut det fören det har läkt. Kommer det var eller blir sår så tvättar jag öränget och runt om. Är det infekterat kan man använda sårtvätt men ta inte ut örhänget utan snurra det och tvätta det på plats. 

Brukar ta en vecka sen har huden i öra läkt och hålet slutar göra ont. Då kan man börja ha andra örhängen.

Gör det så ont att du inte klara av det eller blir så infekterat att det verkar farligt kanske det är så att du inte kan ha örhängen och då får man leva med det.

uz00x
7/5/16, 11:03 AM
#2

Tack! Då skall här åkas och köpa ett.öäkeörhänge/piercinstav idag och hålla i det! :-) jag är inte rodo att ge upp riktigt ännu så skall nog gå att vänta ut nån vecka eller två :)

Omorika
7/5/16, 11:15 AM
#3

Det viktiga är att tätt om det kommer var och va uppmärksam så det inte blir farligt.

horribleatnames
7/5/16, 11:18 AM
#4

Är hålen gjorda med pistol?

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

uz00x
7/5/16, 11:55 AM
#5

Ja de gjordes med pistol :)

Honestyisdead
7/5/16, 1:26 PM
#6

#5 Där har du nog anledningen till varför det blev som det blev.

Annons:
uz00x
7/5/16, 3:40 PM
#7

Skall inte hål tas med pistol? Och varför skall det ge effekt så lång efter, borde inte.typ bara läkningsprocessen bli sämre? :o

Honestyisdead
7/5/16, 5:27 PM
#8

Läs artikeln som är överst när du går in på bodyart.

grottLisa
7/18/16, 4:42 PM
#9

Jag gjorde också hål med pistol, då mina varken jag eller mina föräldrar hade någon kunskap om att det inte är bra…. Jag har liknande problem, har försökt använda olika material, därbland titan, inte ens detta funkade för mig. Tillslut fick jag alltid små varklumpar runt mina hål.

När jag piercade min septum så köpte jag massa smycken i Surgical Steel 316L, och då jag köpte ganska många olika varianter för att se vad jag trivdes i. Så jag bestämde jag mig för att testa ha dem i öronen. 

Det funkar toppen! :) Har inga problem alls längre! Det är även mycket bekvämare att ha en rak stav med två kular på istället för den vanliga "hållaren/stoppet" för örhängen bakom örat, speciellt när man sover samt om man har hörlurar på sig stora delar av dagen.

chelona
8/8/16, 3:40 PM
#10

Mina som var tagna med pistol tog två år på sig att läka och kunde få för sig att bulta, vätska och klia om jag hade dekorativa örhängen i i mer än än någon dag även när de var läkta. Precis som #9 köpte jag också till slut piercingringar i kirurgiskt stål till dem, mest då jag ville ha något i som jag inte behövde vara rädd för att tappa i duschen/på natten då jag var rädd att de skulle växa igen. I princip har jag haft ringarna i sedan dess. Ska jag ha dekorativa smycken i så har jag ändå plats att sätta in dem bredvid ringarna så brukar inte bry mig om att krångla med dem. 

Fick visserligen be om den smalaste tjockleken på ring som piercingstudion jag gick till hade, då jag bara haft sådana där supersmala typiska smycken i under en längre period tidigare, och det var på gränsen till för tight att få i dem då, men i efterhand är det värt och de har inte bråkat på ett par år nu, never going back. xD

💣

Pepsie
8/19/16, 6:18 PM
#11

Jag hade samma problem. Det kliade och gjorde ont efter att jag haft örhängen i en stund. Nu har jag dock töjda öron och alla smycken (förutom örhängen) fungerar bra, oavsett material.

Djävlas

punkmusic
9/6/16, 9:23 PM
#12

Nickel allergi, jag har även fått det i min navel.

RoxannaS
9/11/16, 2:24 PM
#13

Har samma problem, går inte att ha örhängen längre. I vilka material är det nickel? Hade alltid äkta silver eller guld, men inte ens de funkar längre. Fick dock ont av oäkta.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: