Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 1300 ggr
Kirnzy
7/5/16, 7:56 PM

Tips, tatuering

Min första tatuering kommer vara en liten bläckfisk, ca 5cm stor bara. Tänkte ha den på handleden för att jag inte kommer på något annat bra ställe att ha den på.. Någon som har någon annan idé på placering? Som det ser ut nu (mycket möjligt att jag ändrar mig) så tänker jag ha rätt så många tatueringar, så jag vill ju att den ska passa in med resten. Ena armen ska jag ha en sleeve på och tänkte kanske att ha det på den andra också. Men då måste jag ju få bläckfisken att passa in där också. Någon som har någon idé på hur man kan "bygga på" utefter en bläckfisk? Den ska ju vara åt "rätt" håll, huvudet mot handen, det är en av sakerna som jag inte får ihop med något annat. Resten av tatueringarna på armen ska det väll vara havstema på och det ska vara "grått", inte i färg iallafall, för jag vill att bläckfisken ska stå ut :) Skulle man kunna få det att se okej ut om man har en "giant pacific octopus" (vet vet inte vad den heter på svenska..) på överarmen och sen den lilla (blåringad bläckfisk) på handleden- med antingen något emellan eller bara dom två? Eller skulle det se helt fel ut eftersom dom skulle vara åt olika håll?

Annons:
vendelay
7/5/16, 8:05 PM
#1

Varför är det "rätt" håll att ha huvudet mot handen?

Jag tycker att de ska vara åt samma håll, bläckfiskarna. Jag tror att det skulle se snyggast ut, men alla tycker ju olika 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Kirnzy
7/5/16, 8:40 PM
#2

Tyvärr så är det inget alternativ för mig :s Det är "rätt" håll med huvudet mot handen för annars är den upp och ner när jag kollar på den, skulle aldrig kunna ha det så.. Och den stora kan ju inte vara uppochner på armen, det blir ju helt fel :/

Upp till toppen
Annons: