Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 850 ggr
Trebit
2016-07-07 22:24

Solskyddskräm tatuering

Jag tatuerade mig på armen för ca 3 veckor sen, och tänkte gå över från att smörja med bepanthen till en solskyddskräm på dagarna, kanske börja vara i solen lite mer. Jag är ingen soldyrkare direkt, men det skulle vara skönt att slippa långärmat lite ibland nu när det är så varmt.

Det bör väl vara någon som passar känslig hud och gärna med 50 SPF, eller åtminstone 30. Är det någon som har något tips på ett bra märke? 🙂

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Maria
2016-07-07 22:32
#1

Nu är jag inte så kunnig men det låter som att kläder + solskyddscreme skulle vara det bästa. 3 veckor är ju inte lång tid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-07-07 22:34
#2

Ta 50. Den är ny och känslig. Helst kläder över.

Trebit
2016-07-07 22:54
#3

#1 #2 Ja den är ju väldigt ny det vet jag, jag har aldrig tatuerat mig på sommaren förut så det är därför jag frågar.
Tänkte mest ha solskyddsfaktor som extra skydd när jag ibland rör mig några minuter utomhus i jobbkläder som inte är täckande (jobbar annars inomhus), inte för att vara ute i solen i allmänhet.

Det jag efterfrågade i mitt inlägg var tips på märken av solskyddskräm som är bra för tatueringar. Så om någon har några erfarenheter av detta så lyssnar jag tacksamt!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Zadeira
2016-07-08 09:03
#4

Jag smörjde med Nivea Kids, Swim and Play tror jag den heter med faktor 30. Tog den jag använder till resten av kroppen och det funkade jättebra.

Rumblebee
2016-07-13 22:30
#5

Min tatuering har visserligen ett par år på nacken men nu i år så har jsg använt mig av Biosolis Kids sunmilk 50. Den har en hel del naturliga ingredienser "Ingredients (INCI): Dicaprylyl Carbonate ,Aloe Barbadensis gel * ,Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Coconut Alkanes, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Propanediol, Pongamia Glabra (Karanja) Seed Oil, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Polyhydroxystearic Acid, Stearic Acid, Aluminum hydroxyde, Sodium Chloride, Brassica Campestris ( Rapeseed ) Oil *, Daucus Carota Sativa(Carrot)Root Extract*/ Helianthus Annuus (Sunflower)Seed Oil,* Coco-Caprylate/Caprate, Stearic Acid , Alumina , Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Parfum, Lactic Acid, Tocopherol." Vet tyvärr inte var den finns att köpa i Sverige. Enda nackdelen med den är att den är inte transparent och området man smörjer in blir vitaktigt. Men det tycker jag är okej med tanke på ingredienserna.

Trebit
2016-07-14 08:04
#6

#4 #5 Tack för tipsen! Jag ska kika speciellt efter de för barn, tänkte fråga på apoteket imorgon 🙂

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Upp till toppen
Annons: