Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1883 ggr
Nian97
7/9/16, 11:40 AM

Snygga öronpiercingar?

Är en tjej som hittills har 2 par hål i öronen, som sitter "på rad" (dvs. ett par vanliga längst ner, och ett par som sitter direkt ovanför), men jag är sugen på något mer hål. Vet dock inte var det skulle vara! Har funderat lite på "uppe i brosket", men det känns som att alla redan har det… Någon som har något tips på annan placering? Som också gärna får vara ganska smärtfri att ta 😊

Annons:
[rumelle]
7/9/16, 12:25 PM
#1

Vilken placering du än väljer så finns det andra som har det. Skaffa det du känner för.

Nian97
7/10/16, 8:06 PM
#2

Jo, jo! Det tänkte jag :)
Men tycker just att "där uppe i öronkanten" är så väldigt uttjatat på något vis…

Niini
7/14/16, 9:34 AM
#3

Tragus tycker jag är grymt snygg :)

Kadoor
7/16/16, 9:16 PM
#4

Här kan du hitta namn på olika öronpiercingar, så kan du ju kika lite själv och se vad du tycker om. Kan själv inte så mycket om hur det är i örat, jag har bara vanliga i öron loberna, vet ingenting om smärtan etc. Men jag tycker för övrigt att industrial är väldigt snyggt! Sen är ju den längst upp och vet inte om du vill ha den pga. det. :/

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Nian97
7/16/16, 11:26 PM
#5

Tack för alla tips! :)

Nian97
8/7/16, 9:51 PM
#6

Väcker min egna tråd igen…
Satt och tittade på bilderna som länkades i #4 och fastnade för daith-piercingen. Undrar dock om någon har erfarenhet av den? Ungefär hur lång är läketiden? Jag är i stall varje dag, men kommer givetvis ta hand om den ordentligt, hur stor är då infektionsrisken? Och hur ont gör den att ta?

Annons:
Honestyisdead
8/8/16, 1:41 PM
#7

Den precis som alla broskpiercingar kan vara väldigt svårläkt och råka ut för infektioner. Ibland läker dom aldrig.

[rumelle]
8/8/16, 1:51 PM
#8

Säger som Hera att broskpiercingar kan vara knepiga att läka och det är väldigt individuellt hur lång tid det tar. Sen beror det också på hur tjockt ditt brosk är i det området. Ju tjockare brosk, ju svårare läkning. Jag gjorde en conch-piercing förra sommaren och den har inte läkt ännu. Den krånglar inte så att den är något besvär men brosket är fortfarande ömt och hålet vätskar sig ibland. 

Sedan är det väldigt individuellt med smärta också. Jag har fler helixpiecingar som knappt kändes någonting att ta. Men min conch gjorde ont någotsåinihelvete, och svullnade upp rejält dagen efter så att jag fick käka Alvedon i en vecka för smärtan. Och jag är en person som aldrig brukar ta smärtstillande för jag har såpass hög smärttröskel. Det är absolut en piercing jag aldrig skulle ta om.

Nian97
8/8/16, 5:57 PM
#9

#7 och #8 
Det där är ungefär det jag hört också! Vilket skrämmer mig ganska mycket…
Nej, för att brosk är svårläkt visste jag, men trodde ändå att det brukade vara relativt "problemfritt" ändå efter ca. 6 månader och läkt helt på runt 18 dito?

Upp till toppen
Annons: