Annons:
Etikettpiercingar
Läst 786 ggr
CaizaBorg01
2016-07-16 22:58

Inflammation eller annat?

Hej hej! 

När jag var 8 (är 15 nu) fick jag hål i öronen men efter ungefär 5-6 månader efter var jag tvungen att ta ut örhängena för att jag fick en stor "bula" bakom vänstra örat och en lite mindre sådan bakom högra. har haft samma storlek på dess "bulor" i 7 år nu, de gör inte ont om jag inte rör dom. 

Har besökt läkare 2 ggr nu men de ger samma svar: jag ska inte ta några piercingar och helst inga tatueringar heller och att jag har en slags sjukdom som gör att min hud bildar ärr för minsta lilla och att det jag har bakom öronen är en slags ärrbildning. Han sa att dom går att ta bort och att det bara tar en knapp timme men att jag sen ska ta tre antibiotikasprutor ochha en klämma på örat i ett halvår som är väldigt smärtsamt. inget jag är så sugen på. :(

Det jag vill fråga er nu är om det finns någon här som känner igen sig i det jag har skrivit och om du/ni har eller har tänkt skaffa tatuering/piercing ändå.

Vill veta ifall jag är ensam om detta.

Annons:
Aleya
2016-07-16 23:20
#1

Känner inte igen det. Men hade det varit jag så hade jag lytt rådet. Man kan leva utan piercingar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CaizaBorg01
2016-07-17 02:10
#2

Ja såklart hade inte planerat att göra några piercingar. Men de ärr det att jag vill kunna ha tatueringar och läkaren sa att de inte visste någon med min "sjukdom" som hade tatuerat sig och sedan fått en onormal reaktion… Men hade det varit smart att testa att tatuera in en liten prick på ett osynligt ställe och se vad som händer??

Aleya
2016-07-17 11:26
#3

#3 om det är den sjukdomen(minns inte namnet) jag tänker på så kommer inte en tatuering se ens ut som en vanlig tatuering. Utan det blir en massa upphöjningar i den. Det kommer nog mest se konstigt ut. Så ne. Skulle inte riskera det då en tatuering är permanent. Och du måste leva med den resten av ditt liv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Haztparken
2016-07-17 11:31
#4

Låter lite som keloid ärr? Har ju dock inte sett det så vet ju inte. Man kan iallafall tatuera sig om det nu är det, bara du går till en ordentlig tatuerare som är noga med att det inte går för djupt just för att minimera risken för dessa typen av ärr. Piercingar kan vara lite svårare eftersom det blir ett större hål och du redan haft dessa problem med öronen.

CaizaBorg01
2016-07-17 20:38
#5

#4 Tack tack tack Jag har aldrig riktigt vetat vad det är men nu vet jag. Jag sökte på bilder av keloid ärr och det är precis vad det är ser precis ut som det tack så mycket🙏🏻🙏🏻

Upp till toppen
Annons: