Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Bilder Bodyplay Böcker & Tidningar Frågor & Svar Ideer & Tips Kirurgiska ingrepp Köp & Sälj Leva med body modification Läkning & Eftervård Mässor & Events OT. Off-Topic Piercingar Problem Sajten & andra ifokussajter Scarification & Branding Senaste alster/nya bodymods Tatueringar Tävlingar & Lekar Töjning
Ideer & Tips

Svårtöjt

2016-07-27 12:42 #0 av: Teddymarsvinet

Hej! Har försökt töja mitt ena öra till 4mm jätte länge men det går inte. Hålet är fint och inte irriterat, ömmar inte vid 3mm osv. Men det g.å.r inte att få det större än så! Mitt andra hål kunde jag få igenom 4mm på ett 3mm hål utan nån smärta alls på en dag. Nu har jag försökt i fleeera veckor utan resultat det är samma visa varje gång jag försöker trycka. Det känns som att hela örat ska spricka! Vad ska jag göra? Det ska ju inte göra ont att töja säger man ju. Har ni några tips för att det ska gå att töja detta svårtöjda lilla hål?

Anmäl
2016-07-27 15:13 #1 av: Hera

Du måste nog töja med en halv mm istället.  Eller ge upp.

Anmäl
2016-07-28 00:01 #2 av: Teddymarsvinet

Well, jag ånga örat ordentligt och massera med kokosolja sen tryckte jag trots smärtan, de va värt det. Gör ont nu, men om jag tvättar med koksalt några gånger per dag lär det nog bli bra tillslut.

Anmäl
2016-07-28 00:35 #3 av: Hera

Eller så får du infektion eftersom du antagligen spräckt örat. Just därför ska det inte göra ont när man töjer.

Anmäl
2016-07-29 15:34 #4 av: Raubtier

Jag hade likadant med mitt högra öra, kom upp till 6mm sen gick det inge mer medans det vänstra var uppe i 30mm. Fick helt enkelt ge upp det ville inte töja, men hoppas det är annorlunda för dig.

Anmäl
2016-08-06 21:02 #5 av: lillelull

Risken är att du får en infektion och får gå ner i storlek och börja om och de gör det ännu jobbigare. 
Har töjt i 10 år fram och tillbaka och när jag började så gjorde jag såna här grejer, tryckte in trots att det gjorde ont och allt möjligt och ja de gick väl bra ibland och sen några dagar efter så jädrar blöder de och geggar och de blir blowouts och man får gå ner i värsta fall 3-4 storlekar ibland och de är inget roligt. Ta de lugnt istället och ha tålamod! Glad

Every lifetime has a little bit of rain 
this is just my rainy  season

Anmäl
2016-08-07 00:07 #6 av: Teddymarsvinet

Jag lyckades smita förbi infektion denna gången! Ömmade under dagen/natten jag tryckte i men nu känns det inte alls. Ska ta det riktigt lugnt nu iaf, för de va inte roligt när det väl gjorde ont alltså!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.