Annons:
Etikettpiercingar
Läst 701 ggr
Wilsson
2016-08-19 15:15

Stålsmycken på vintern

Det är så att jag undrar lite över det här med att ha stålsmycken i över vintern då det blir minusgrader. För det är väl så att stålet då blir svinkallt, och finns det då risk för att förfrysa området omkring piercingen? Isåfall, finns det något sätt att undvika detta? Jag har nämligen 2 nytagna helixar som jag inte är säker på att jag kan byta smycken på innan kylan kommer.

Annons:
Namiko
2016-08-19 15:37
#1

Jag har inte märkt av något annat än att jag får vara lite mer noga med att använda mössa nu när jag har fler piercingar i öronen för att öronen över lag blir kalla lite lättare. Har 7 smycken i öronen totalt och alla är i metall. Har fungerat utmärkt i temperaturer ner till -35.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Pepsie
2016-08-19 18:12
#2

Läkta piercingar har jag inte märkt något av, mer än att smycket i sig kan bli lite kallt. När jag nyligen hade töjt septum däremot så kändes det ganska rejält.

Djävlas

[rumelle]
2016-08-21 09:06
#3

Är det svinkallt så lär man ju förfrysa öronen vare sig man har smycken i eller inte.

Upp till toppen
Annons: