Annons:
Etiketttöjning
Läst 1403 ggr
Arvidh
8/26/16, 3:30 PM

Ömt öra vid töjning

Har töjt båda mina öron successivt i nästan ett år nu, startade på 1.6 mm och nu i tisdags åkte 8 mm i. Dock är ena örat lite ömt, kliar då och då. Skakar jag på huvudet t ex så ömmar det till. Så har det inte varit förut, då jag brukar vänta 3 veckor mellan gångerna. Tidigare, i juli nån gång så töjde jag för första gången upp till 8 mm, men pga rötmånad fick jag gå ner några mm. Men den perioden är ju över nu, ändå ömmar det. Kan tilläggas att jag gick från 7 till 8 mm. Ingen varbildning eller så, inga sprickor heller. Dock väger ringarna drygt 30g vardera, kanske är därför? Jag håller tummar och tår för att det ska bli "som vanligt" snart då jag gärna vill töja ytterligare en mm inom snar framtid. Lite svårt att få med örat på bild.. lämnar det för stunden.

Annons:
Arvidh
8/26/16, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bästa jag fick till.

Honestyisdead
8/26/16, 3:43 PM
#2

Våra rötmånad er i Sverige är augusti och september.  Så vi är mitt i det nu. 

Jag råder dig att minska storlek samt att inte använda tunga.

Arvidh
8/26/16, 4:53 PM
#3

Rötmånaden är över, har aldrig varit t om september. Så vitt jag vet så nån gång i slutet av juli t om slutet av augusti.

Zadeira
8/27/16, 8:29 AM
#4

#3 Rötmånad beror mer på vädret än datum. Eller rättare sagt: den ursprungliga rötmånaden enligt bondepraktikan hade ett datum beroende på stjärntecken. Men nuförtiden när vi inte håller på med skrock och vidskepelse på samma sätt kan man anse att rötmånaden är rörlig beroende på vädret.

_Rötmånaden är ett begrepp i bondepraktikan för en månadslång period i slutet av juli, som i år infaller den 22 juli och slutar den 22 augusti.
_

Månaden kallas rötmånad för att värmen och den höga luftfuktigheten som är vanlig vid denna tid på året ger gynnsamma förhållanden för bakterietillväxt, vilket gör att matvaror och liknande lätt blir skämda under denna månad. Emellertid är rötmånaden i stort sett att beteckna som vidskeplighet, eftersom det är själva datumet som folk fäster vikt vid, inte väderleken – om så juni månad vore extremt varm och fuktig och juli och augusti kalla och torra så skulle folk tro att maten börjar bli dålig den 22 juli (och ingen skulle förstå varför de drabbades av matförgiftning vid midsommar). En annan tolkning av rötmånaden är att den is man sparat sedan vintern tar slut vid denna tid, vilket förstärker bakterieväxten. http://www.grannskapet.info/index.php?option=com_content&view=article&id=361:roetmanad&catid=36:artiklar&Itemid=28

Upp till toppen
Annons: