Annons:
Etikettpiercingar
Läst 13289 ggr
belliiboii
2016-09-07 22:44

Septum. Hur ont?

Jag har letat runt lite och sett lite olika inlägg med olika frågor inför septum piecing. Men jag är en sån jävla nybörjare och kan inget så tänkte att jag lika gärna kan fråga. 

Jag har aldrig piercat eller tatuerat mig, bortsett från 3 hål i öronen i öronsnibbarna. Vilket inte kändes alls. Men hur ont gör det egentligen att ta en septum? ÄR SÅ JÄKLA OROLIG ATT DE KOMMER GÖRA ONT, ÄR EN SÅN MES. Sen de här med olika storlekar, hur vet man sånt?? Läketid (generellt)?? Tar man i brosket eller i skinnet innan?? HUR ONT GJORDE DET PÅ EN SKALA FRÅN 1-10 OCH HUR LÄNGE VARADE SMÄRTAN?

Vill att det ska se ut såhär (http://weheartit.com/entry/group/60227460) (https://www.youtube.com/watch?v=sISrGLz9c0g). Vill INTE INTE INTE att det ska se ut såhär (http://3.bp.blogspot.com/-G7Ne9QahiwM/UBb82Z5LkNI/AAAAAAAAAJE/Zx5iIIezCTw/s1600/Septum_16g_by_Rurekk.jpg) Har de något med storlek att göra?? Eller position att göra?? Eller själva smycket man sätter i?? 

Som sagt, är helt ny inom detta men är så sugen och feg tyvärr haha!

Annons:
Jetaime
2016-09-07 22:49
#1

Min septum gjorde inte speciellt ont att göra. Faktiskt den av mina piercingar som gjorde minst ont, men det är väldigt individuellt. Jag hade inga problem alls med läkningen först efter några veckor när min kollega på jobb råkade armbåga mig rakt på piercingen. Efter det var den ganska bråkig, men faktiskt den som läkte bäst och snabbast och har varit minst problem nu efteråt (tror jag har haft den i 5-6 år nu).

Herveaux
2016-09-07 23:02
#2

Jag vill också pierca septum, men ekonomin och livet kommer hela tiden emellan.
(Har dock ett gäng tatueringar, piercing i tungan och labret)

Storlek: Piercaren har bra koll på vad som passar just din näsa bäst.
Läketid: 6-8veckor
Placering: I skinnet, inte i brosket.