Annons:
Etikettpiercingar
Läst 664 ggr
IJH12345
2016-09-11 19:25

Problem med töjningar.

Hallåj! Har jätte problem med att töja ena örat. Haft töjning på bara ena örat i ca 4 år och försökte redan för fyra år sedan att töja båda men var precis som om det bara så stopp på det högra. Ville försöka nu igen 4 år senare då jag trodde jag var "fjollig" sist, så beställde därefter så jag kunde hoppa från en millimeter åt gången dvs 2 mm, 3 mm, 4 mm osv för att se om det skulle gå bättre, men blir jätte röd, det pulserar och blir alldeles uppsvullet och det är precis som att det bara tar stopp. Tog ut skiten och dagen efter är det precis som en sårskorpa som känns uppsvälld. Skit underligt, vad kan problemet vara och vad kan man göra åt det?

Annons:
Honestyisdead
2016-09-11 20:20
#1

Antingen töja mindre eller låta bli. Det är inte alltid det går om huden inte är tillräckligt anpassningsbar.

[H1Z1]
2016-09-14 14:45
#2

Jag hade likadant när jag hade töjning, hade 10 mm på höger, inget på andra för det gick inte på vänster, blev precis som du beskriver ^^'

[fritte1974]
2016-09-14 16:06
#3

alla har inte eletisk hud jag själv har 28mm

Honestyisdead
2016-09-14 19:23
#4

#3 Bild?

Hrimthursa
2016-09-16 09:26
#5

Ett tips är att du töjer upp till det som går och sen använder (lagomt) tunga smycken i töjningarna. Alltså att du t.ex. har en tunnel och hänger något örhänge med lite tyngd i. Då kan det töjas över tid. Och att du töjer efter en varm dusch, då huden är lite mjukare då. Jag brukar även smörja med lite rapsolja när jag töjer. Men vad du än gör, om det tar stopp, tvinga inte igenom den! Spricker det så är risken stor att du får jättefula ärr som syns även om du har töjningar i.

Upp till toppen
Annons: