Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1270 ggr
Jessiegirl1811
2016-10-01 20:54

Tatuera över ärr?

Jag och min käre mor har kommit på en överenskommelse om att jag får tatuera mig när jag har sparat ihop pengarna själv. 

Jag vill tatuera in ett tyskt citat om att må bra på min underarm med ett semikolon under citatet. "Problemet" är att både mina armar har ärr på varenda cm av huden. Ärren är både väldigt synliga, breda, tjocka, "upphöjda" och vissa är knappt synliga. undrar om detta går att tatuera över utan problem då planen egentligen är att ha en sleeve på den armen där ärren syns som mest.

http://ask.fm/JessicaReips



Annons:
Honestyisdead
2016-10-01 20:57
#1

Tvivlar på att någon vill göra en sleeve om hela armarna är fulla av ärr.

Upphöjda ärr är svåra även om det är mindre tatuering. Text är väldigt svårt eftersom färg ofta flyter ut i ärr. Bäst är att du visar din arm för en tatuerare så får denne se om det kommer gå.

[Toretto]
2016-10-01 21:30
#2

Det är absolut inte omöjligt nu har jag inte tatuerat mig än men jag var inne i en studio i somras för att kolla om man kan tatuera någon av mina armar jag har haft ett väldigt grovt självskadebeteende och mina armar ser riktigt hemska ut de finns inte en del av mina arm med hud som inte har ärr Antinga stora breda upphöjda ärr eller brännskador och när jag kom in sa dom att det inte var några problem att tatuera ( jag sa dock aldrig att jag ville ha någon sleeve) men man kan inte tatuera in saker som är detaljerat då kommer tatueringen flyta ut i ärren men om du väljer att göra större saker så tror jag inte att det är några problem enligt den tatueran jag var hos (man ska dock vara realistisk med resultatet och att det inte kommer se ut som på en person utan ärr) jag tror att ärren fortfarande kommer synas på sitt sätt men att tatueringen ändå kommer bli fin annars hade dom inte gjort det. Den studion jag gick till är ganska känd och dom är Väldigt duktiga så jag tycker du ska gå till en riktigt bra studio och berätta vad du vill ha och försök gör det bästa av det!

tötenöten
2016-10-02 16:31
#3

Är ärren läkta är det inget problem att tatuera de, men det går inte vara så väldigt detaljerad därför kan det bli lite besvärligt med en text. En sak du måste vara väldigt noga med är att gå till en väldigt erfaren tauerare och se till att den vet vad den gör! :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Honestyisdead
2016-10-02 16:51
#4

Visst är det problem att tatuera utstående ärr. Ojämn hud är problematisk och eftersom det inte blir bra resultat är det inte alla som vill göra det. Även om man är duktig vet man inte hur mycket det flyter ut mm.

[Toretto]
2016-10-02 22:45
#5

Jag tror att tatuerare är ganska vana vid att folk med ärr kommer in och vill tatuera över dom men som jag skrev i mitt inlägg innan så får man vara realistisk med resultatet det kommer nog inte bli lika bra som om man inte hade haft ärr men det kommer bli snyggt ändå. När det kommer till upphöjda ärr så har jag armarna fulla av dom och tatueran sa inget om att det skulle göra saken värre så jag tror inte att det ska vara några problem att tatuera sig även om man har ärr bara man väljer en tatuering som inte är så detaljerad och går till en riktigt bra erfaren tatuerare så blir det bra.

[Forest]
2016-10-14 10:21
#6

Är många som tatuerar över ärr, gogolar man så hittar man en massa på detta. Här en som visar bild och lägger ner ett härligt jobb för dölja ärr. http://www.expressen.se/omtalat/livet/tatuerarens-fantastiska-gest-gratis-tatueringar-till-de-som-vill-dolja-arr-fran/

Annons:
Lubsan
2016-10-21 19:54
#7

Jag har tatuerat en text över ärr som uppstått efter självskadebeteende (på det stället jag hade allra minst ärr) och helt ärligt så ser det förjävligt ut. Nålen beter sig inte på samma sätt som på en slät hud, därför är texten ojämn, bokstaven c har fått en liten mage osv. Tatueraren sa att det va svårare på ärrvävnad, men kunde inte föreställa mig att det skulle bli så dåligt. 

Så mitt svar är att det går säkert tatuera in mååånga olika saker över ärr, men kanske inte en text eller någonting som ska vara väldigt symmetriskt osv. Jag skulle gå in på en etablerad tatueringsstudie och rådfråga någon. :)

Upp till toppen
Annons: