Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 1412 ggr
Lia
10/13/16, 9:37 PM

Lite snett

Min piercare sa att septum var en piercing som var svår att få rak, och det kan jag förstå och förväntade mig det också. Mycket riktigt är den nu, 2 veckor gammal, lite sne. Men det är så ytterst lite att troligtvis är jag den enda som kan se det. Det är nog inte så många som tittar lika noga som jag. Och det stör mig inte direkt i spegeln. Dock har jag sen dag 1 känt av smycket i ena näsborren. I början hela tiden, nu främst när jag gör nåt ansiktsuttryck. Det gör ju inte ont eller nåt. Det är bara lite irriterande att känna av den hela tiden på ena sidan, troligtvis pga att den är sne, men inte på andra. Men jag tänker att kanske är det fortfarande lite svullet, kanske är ringen inte helt perfekt rund eller kanske kommer jag vänja mig. Min förhoppning är alltså att det kommer gå över. Som sagt, det gör ju inte ont, men det är lite störande. Det jag undrar är helt enkelt - blev det såhär för er i början, och gick det över? Borde jag prata med piercaren eller ska jag avvakta? Det är ju ett så litet bekymmer, känns så löjligt att komma med. Annars går det jättebra med piercingen och jag är nöjd i övrigt.

Annons:
TheCottonCandy
10/15/16, 4:24 AM
#1

Var den sned från början när du gjort den?

När jag gjorde min blev den lite sned kort efter jag gjort den, vilket jag antar berodde på en liten svullnad för sen försvann det igen och den blev rak igen.

Lia
10/15/16, 11:58 AM
#2

#1 Inte direkt tror jag inte. Jag tittade inte jättenoga. Men var inte förrän det svullnade som jag kände det. Så det kan ju vara det absolut. Men om jag tittar in i näsan så syns det att hålet sitter högre på ena sidan än andra. Men det är väldigt lite, och kan mycket väl bero på min anatomi. Och inte heller nåt man inte ser om man inte anstränger sig. Sen kan det ju bli obehagligt pga skorpor osv. Jag får väl se om några veckor :-) tack för ditt svar!

amandatherese
10/15/16, 12:20 PM
#3

Det kanske är något som går att lösa med lite mindre diameter på ring sen när det läkt? 🙂
Har ingen själv men ska göra nästa vecka 😃

Lia
10/15/16, 3:13 PM
#4

#3 Ja, kanske det! Gillar mindre smycken också. Annars har det gått jättebra med min piercing. Förutom läppen är detta min mest lättläkta piercing. Och den gjorde inte ont heller. Kul att du ska ta den! 😃

amandatherese
10/15/16, 4:14 PM
#5

#4 Så skönt att allt gått bra annars! Jag håller tummarna för att det ska göra det med min med, brukar vara rätt svårläkt >.<

Lia
10/15/16, 7:20 PM
#6

#5 Jag har bara hört att det inte ska vara speciellt svårt att läka - den tas ju inte i brosket och är ingen ytlig piercing heller.

Annons:
Upp till toppen
Annons: