Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1539 ggr
loons
10/25/16, 9:47 PM

Små "Knoppar"vid tatuering

Hejsan

Jag fick en ny tatuering för ca. 3 veckor sen, med en del brunt/gult. Runt dessa bruna och gula nuancer har jag fått små knoppar, dom kliar inte riktigt och det är inte så många. Ena stället är det 8 små knoppar, andra stället 6. Det är mest där vart den bruna nuancen går mot röd. Tatueran rakade mig innan, och jag blev röd vart hon hade gjort det. (hon torr-rakade mig, och då får jag alltid röda knoppar).

Tänker det kan vara detta eller kanske jag är överkänslig mot färgen?

Har en annan tatuering på motsatta armen, och den är där inga problem vid. Där är även rosa i den.

Annons:
loons
10/25/16, 9:48 PM
#1

och om där finns någon åtgärd? just nu smörjar jag med hydrokortison.

Honestyisdead
10/25/16, 9:52 PM
#2

Jag avråder från kortison på en så ny tatuering!  Sluta smörja med det. Använd tunt lager av bepanthen.

loons
10/25/16, 9:55 PM
#3

har användt bephathan innan från den va ny, men tyckte nästan det blev fler prickor av det, men kanske är något jag inbillade mig själv

Honestyisdead
10/25/16, 9:57 PM
#4

Du kan testa helosan om du tycker bepanthen ger fler. Det kan vara fettplitor.

Hur mycket smörjde du dig ?

loons
10/25/16, 10:04 PM
#5

smörjde mig 2 gånger om dagen och försökte att göra ett tunt lager så tatueringen kunna andas. Har även hållit en paus på en dag och två vart jag endast tvättade med vatten tyckte inte det hjälpte så mycket. Den är iaf helt läckt nu. Så tänker det bästa kanske är att sluta smörja o bara se till den inte blir torr.

loons
10/26/16, 12:51 PM
#6

Kan även bifoga en bild . Kanske någon som upplevd samma innan?

Annons:
loons
10/26/16, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
Honestyisdead
10/26/16, 12:53 PM
#8

Låt dom vara.  Förmodligen försvinner dom med tiden.

CaptainBunchie
10/30/16, 8:51 PM
#9

Jag hade något liknande när min tatuering var ny, men bara någon/några få stycken. Gick över ganska fort och har inte kommit tillbaka.
Men om det blir värre/fler kanske det kan vara en bra idé att gå tillbaka till tatueraren och höra. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Upp till toppen
Annons: