Annons:
Etikettpiercingar
Läst 4309 ggr
SofieWikstrom
11/2/16, 6:50 PM

Öronpiercing läker inte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För 3 månader ganska exakt, (2:a augusti) så tog jag hål i mina öron. Det är inte mina första hål, detta blir omgång nummer två men det var 15 år sedan sist. Jag valde såklart att gå till en proffesionell piecare som tog med nål, inte pistol. Valde ringar i kirurgisk stål och blev tillsagd att rengöra noga så är de läkta om 4-6 veckor. 

I början läkte dom fint, men en dag vaknade jag upp med en enorm varblåsa ovanför ena hålet. Under dagen uppstod en varblåsa ovanför det andra hålet. Och sen har det fortsatt med varblåsor och blödningar och skorpor om vart annat i 2 månader. 

Bor i en ganska liten stad och mina försök till att söka upp en piercare har gång på gång misslyckats då de antingen varit sjuka eller lediga. Allihopa. Lyckades träffa en idag som tyckte jag skulle prova med en spritdränkt bomullstuss fastklistrad mot öronen över natten. Vi resonerade mycket om vad som kunde ha hänt men han hade inte direkta svar. Var mest förvånad. 

Jag bryr mig väl egentligen inte så mycket om vad som hänt, det är nog en kombination av att jag körde moped ett tag, använda hörlurar eller liknande. Just nu funderar jag mest på att ta ut ringarna och låta hålen läka igen för att försöka vid senare tillfälle då det i mina ögon ser ut som om hålen krypit 2-3mm nedåt. 

Tittar jag mig i spegeln framifrån så hänger nu de nya hålen i jämnhöjd med de gamla, och det gör mig väldigt ledsen :(

Så min fråga är: Hade ni tagit ut dom och låtit dem läka? Jag är inte rädd för ärrbildning men kan det orsaka problem för framtida hål? Kan titanringar vara ett bättre alternativ? Vad gör jag om jag tar ut ringarna och de inte läker?

Försöker lägga till en bild till inlägget, hoppas det fungerar! På bilden ser man även en varblåsa som är på väg att bli en skorpa (igen)

Annons:
Aleya
11/2/16, 6:56 PM
#1

Testa först att byt till en stav som är rak. Jag fick nått liknande med min näspiercing. Jag bytte till stav och bom var det borta. Så börja med det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/2/16, 7:08 PM
#2

Eftersom dom flyttat på sig så mycket hade jag tagit ut dom. Sedan hade jag valt en stav i titan nästa gång.

Namiko
11/2/16, 7:11 PM
#3

Jag har själv tagit ut två piercingar i örsnibben som bildade blodfyllda blåsor. Så fort smycket var borta läkte det fint väldigt snabbt och jag har nu tagit nytt utan problem. Hade jag orkat bråka med mitt öra så hade jag badat piercingen i koksaltlösning 5 minuter per dag utöver vanlig rengöring (ingen sprit) och försökt hålla allt borta från örat så långt det är möjligt och det som måste vara nära öronen, se till att det är rent. Tvätta kuddar, byta örngott ofta, tvätta mössor om du använder det nu osv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SofieWikstrom
11/3/16, 9:34 PM
#4

Jag kontaktade piercaren igen angående titanstavar men de visade sig vara en beställningsvara. Jag kommer ta ut mina ringar ikväll, låta det läka och göra ett nytt försök vid senare tillfälle, då med titanstavar. Mätte ordentligt idag och insett att de är tom sitter i olika höjd nu. Tråkigt, men så får det bli. Jag uppdaterar tråden med hur öronen läker och kanske hur titanstavarna funkar.

Honestyisdead
11/3/16, 9:41 PM
#5

Lycka till :)

[H1Z1]
11/4/16, 1:03 AM
#6

Jag fick så i min näsvinge och bytte smycke, då läkte det :) Sådant svart smycke ^^

Annons:
SofieWikstrom
11/5/16, 7:14 PM
#7

Tack för alla råd alla goa. Ringarna är bortplockade och de läker jättebra. Tog inte ens ett dygn innan svullnaden försvann och blödningarna avtog.

[Devya]
11/11/16, 1:14 PM
#8

#7 Va skönt! :)

Upp till toppen
Annons: