Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1241 ggr
Sylwanin
2016-11-11 22:11

Tungpiercing ger grop i gommen

Detta är tredje dagen med min nya Tungpiercing och jag har nu upptäckt att jag har fått en grop utformad av kulan i gommen. Är detta något som alla får? Dessutom har tungans kanter både vid tippen och på sidan blivit "formad" av tänderna, förmodligen för att jag hela tiden trycker och vilar tungan mot tänderna. Men tycker det ser lite märkligt ut. Undrar om detta också är normalt? Tryckmärkena runt tungan känns även lite smått domnade, men det kanske blir så när man pressar den mot tänderna :P

Varma hälsningar

Annons:
Herveaux
2016-11-11 22:28
#1

Jag har haft min Tungpiercing i ca 14 år och har ingen grop i gommen och tungan är inte förändrad den heller.

Varför trycker eller vilar du tungan mot tänderna? Är det något du alltid gjort eller börjat med sen du skaffade piercingen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2016-11-11 22:29
#2

Din tunga är ju svullen också.  Då blir det märken. Och innan man hittar "rätt" med hur man lägger piercingen kan det bli gropar.

Sylwanin
2016-11-11 22:51
#3

#1 Inte ens med läkningsstaven? Den är ganska lång och trycker både i gommen och under tungan. I början var det väldigt besvärligt, men nu när gropen bildats (som jag uppskattar är mellan 2-4 millimeter max) sitter den bättre och mer bekvämt. Det är inte nära tänderna, så är inte orolig för skada på emaljen iallafall. Undrar bara om det är vanligt eller om jag bör oroa mig. Har mailat piercaren också och väntar svar. Min tandläkare har tidigare påpekat att jag har en tendens att trycka tungan lite mot framtänderna, så detta är inget som kommit efter piercingen. Dock har jag aldrig tryckt så mycket att tungan "formats" om. Har även lite smågluggar så tungan får väldigt lustig form haha. Försöker ändra tungans placering, men eftersom gropen redan bildats så är tungan placerad så att den automatiskt trycker mot tänderna. Kanske ska försöka få till en ny grop fast lite längre bak så att tungan inte trycker mot tänderna så väldigt :P #2 Skönt att du säger så! Tungan är ju svullen och större än vanligt, så märkena runt tungan kanske blir bättre när tungan slutat vara svullen? Gropar som uppkommit utav svullnad och läkningsstav bör väl försvinna med tiden hoppas jag? :P Är extra nojig då detta är min första piercing på över 10 år! Vill bara att det ska gå bra :P

Varma hälsningar

Honestyisdead
2016-11-11 22:56
#4

När svullnaden går ned försvinner tandmärkena på tungan.

Sylwanin
2016-11-11 22:59
#5

#4 Okej, tack. Skönt att veta! Jag hoppas att även den lilla domnaden försvinner med märkena senare, om det nu inte skulle råka vara själva piercingen som orsakar den. Bara att vänta och se.

Varma hälsningar

Honestyisdead
2016-11-11 23:10
#6

Det är säkerligen svullnade tillsammans med att det pressas mot tänderna.

Annons:
Sylwanin
2016-11-11 23:14
#7

Tack för dina svar :)

Varma hälsningar

[rumelle]
2016-11-12 07:17
#8

Tungpressning är ganska normalt, framförallt nattetid när man sover. Och då är det ganska vanligt att man får märken från tänderna runt tungans kanter. Om du inte har haft det innan så kan jag tänka mig att det är svullnaden på tungan som gör att du kan se det nu.

Sylwanin
2016-11-12 11:02
#9

Åh okej, det är skönt att veta att allt är som det ska då! :)

Varma hälsningar

Upp till toppen
Annons: