Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 1613 ggr
amandatherese
2016-11-12 21:21

Byta smycke tragus

Undrar om någon sitter inne på ett bra tips för att få på kulan på staven jag har i tragus? Har bytt flera gånger innan men står mellan 1-2 timmar för att kulan antingen hamnar snett eller så är jag för klumpig med fingrarna xD
Om det har någon betydelse så har jag endast kulor på 2,5mm och vill inte ha större

Annons:
Honestyisdead
2016-11-12 21:44
#1

Har tyvärr inget tips.  Men vet hur det är med kulor och klumpiga fingrar :)

amandatherese
2016-11-12 22:13
#2

Ja, man skulle haft nätta små fingrar.

Men nu är den på plats iallafall, får se om någon kommer med bra tips till nästa gång jag vill byta :)

sp0ngeb0b
2016-11-16 10:46
#3

Jag hade stora problem med min rook piercing häromveckan eftersom den ena kulan mystiskt flög av från staven en morgon. Det var fullständigt omöjligt att skruva fast den igen, för piercingen sitter så långt in i örat, kulan är pytteliten och mina fingrar är ganska stora. Men som tur var hade jag en sån tång hemma som piercare har, en sån som man kan "låsa" fast så att smycket fastnar i den. Med den var det lite lättare men fortfarande svårt… Det var i alla fall inga klumpiga fingrar i vägen 😃 Enda problemet var då att jag blev superförvirrad av att kolla i spegeln eftersom det ju blir spegelvänt. Men det kan vara ett tips nästa gång! Hade även nytta av den när jag bytte ut min segmentring i septum. Man kan köpa billiga verktyg på t.ex. https://www.crazy-factory.com/sv/

amandatherese
2016-11-16 15:32
#4

#3 Kanske skulle införskaffat en sån, byter väldigt sällan men kan ju vara skönt om det går lite fortfarande när man väl byter xD

sp0ngeb0b
2016-11-17 19:13
#5

#4 Hehe ja det kan vara värt! Jag köpte en tång att klicka fast kulan i, och en sån tång som "öppnar upp" ringar. Kan tyckas onödigt men de har kommit till nytta för mig i alla fall 😃 Och de kostar ju inte så mycket på crazy factory :)

Upp till toppen
Annons: