Annons:
Etikettpiercingar
Läst 574 ggr
Emouse
2016-11-15 20:00

Tungpiercing

Jag är extremt inne på att skaffa mig en Tungpiercing och ska beställa tid.

Men inser nu att jag kanske inte kan ha en? Jag är en såkallad tungpressare och har alltid gropar efter tänderna på tungan. Jag trycker också i gommen. Jag gör det inte med flit utan jag försöker att ändra hållningen på tungan utan vidare framgång.

Någon som har erfarenheter eller teorier?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Honestyisdead
2016-11-15 20:27
#1

Det lär ju göra ont ett tag i gommen när kulan trycker på och skapar en grop.

Sedan beror det på var undre kulan hamnar. Den kan skava bort tandkött och få fram tandhalsar samt skava på emaljen.

[rumelle]
2016-11-15 21:07
#2

Tungpressning är ju ofta något man främst sysslar med nattetid när man sover, så det är ju lite svårt att styra över. 
Som Hera säger finns ju risken att det skaver mot tandköttet vilket i värsta fall faktiskt kan leda till att käkbenet löser upp sig i det området och man liksom får en lokal tandlossning. Har personligen sett detta hos en patient som hade dubbla tungpiercingar. 
Klokast är väl egentligen att låta bli att pierca tungan då det inte är något som egentligen fyller någon vettig funktion. Men om du ändå vill göra det så var uppmärksam på om kulan slulle börja skava emot någonstan i närheten av tänderna. Blir du fundersam så boka en tid hos tandläkaren för en kontroll. Då kan man ju hinna ta bort smycket innan det börjar bli risk för allvarligare skador.

Upp till toppen
Annons: