Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1227 ggr
blondiie96
11/21/16, 4:25 AM

Navelpiercing, hjälp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ska jag ta ut min navelpiercing? Hört att man inte ska ta ur den när det är infekterat. Men det finns inte jättemycket som håller den kvar längre. Hur lång tid måste man vänta innan man kan ta om den?

Annons:
[rumelle]
11/21/16, 6:39 AM
#1

Om du är osäker så fråga din piercare. 
Personligen tycker jag att du kan ta ur den. Den har migrerat såpass att den ser ut att bara sitta i den yttersta huden. Hur satt den från början? Satt den i naveln eller ovanför? Den ser ju ut att sitta ganska långt ifrån naveln nu. 
Du bör vänta minst ett halvår med att ta om den skulle jag säga, gärna längre så att ärrvävnaden får läka ordentligt. Men du ska nog fundera på om du verkligen bör ta om den. Du verkar ha den sorts mage som gärna viker sig över naveln och då brukar man inte rekommendera navelpiercing för det är större risk att den stöts bort.

Aleya
11/21/16, 6:47 AM
#2

Den håller på att fara ur skinnet = migrera. Jag skulle inte ta om en piercing som har migrerat, dels p g a ärrvävnad och sen för att navelpiercingar är ett h-vete att lyckas hela. När dom är så utsatta för tryck och diverse annat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/21/16, 9:04 AM
#3

Jag hade tagit ut den och tvättat med koksalt lösning direkt genom att först hålla en kopp med koksaltlösning över i 10 min och sedan skölja3 gånger om dagen till det är läkt.

sp0ngeb0b
11/21/16, 11:25 AM
#4

Ta ut den! Jag skulle säga att man bör ta ut den så fort man märker att den migrerar, för ju längre man väntar desto fulare blir ärret. Men fortsätt tvätta den efter att du har tagit ut den, som Hera sa 🙂

blondiie96
11/21/16, 3:00 PM
#5

okej, tack för alla svar! :) får nog ta ut den trots att det känns jobbigt då jag velat ha navelpiercing så länge. Från början så syndes ju knappt något av staven o nu syns nästan hela så det är ju inga bra tecken. :/

RoxannaS
11/26/16, 9:53 AM
#6

Skulle också ta ur den innan den vandrar igenom helt. Skulle nog inte göra om den heller faktiskt. Har den vandrat en gång finns risken att din kropp inte accepterar såna föremål och då finns risken att den gör så nästa gång också :/ Se de från den ljusa sidan. Den dag du får barn kanske den har brustit så pass att den inte ser snygg ut iaf. De gjorde den för mig. Så jag har tagit ut min. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: