Annons:
Etiketttatueringar
Läst 971 ggr
Phoenixxc
2016-11-26 18:01

Tatuering pris?

Hallå! Tänkte skaffa mig en tatuering som på bilden. Ungefär hur mycket kommer de kosta ni som har tatuerat er? Och hur mycket kostar en sleeve?

Annons:
Herveaux
2016-11-26 18:06
#1

Tror det är svårt att ge ett generellt pris, beror helt på vilken tatuerare och vilket motiv det är.

Vissa tar ett pris för ett motiv eller större projekt, andra tar ut tim-priser för varje session.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Phoenixxc
2016-11-26 18:23
#2

Aldrig tatuerat mig förr, har du någon liknande tatuering och hur lång tid tog den isåfall?

Herveaux
2016-11-26 18:27
#3

#2 Näe, har inga liknande att jämföra med.
Hur lång tid det tar beror helt på motiv, tatuerare och kund.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2016-11-26 18:28
#4

Det är i princip omöjligt att förutse hur mycket det kommer kosta. Det beror på tatueraren, detaljerna du vill ha, den exakta storleken (vilket skiftar beroende på din storlek också om du vill ha som på bilden), etc. En del har timpris andra inte. Sen lär det ta mer än en sittning. Men om jag får gissa hejvilt, så kan jag säga att jag har en tatuering som är bråkdelen så stor som den där och den kostade 1500:- så 5000:- kanske. Give or take flera tusenlappar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Phoenixxc
2016-11-26 18:42
#5

Har kollat rundor lite och vissa fick betala mellan 15-30 000kr, tycker de låter väldigt dyrt. Tänkte att tatuera mig på en lite mindre studio som har bra rykte i denna lilla by jag bor i.

leemland
2016-11-26 19:39
#6

Skulle gissa på att de ligger på minst 10tusen. Och 2 sittningar (kanske fler) beroende på storlek och motiv. 
Absolut lättast är om du kontaktar studion du tänk gå till och pratar med dom. Eller hör med ett par olika studios och jämför. 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Honestyisdead
2016-11-27 05:48
#7

Bilden är borttagen eftersom den inte var din. Lägg aldrig ut bilder som någon annan äger.

Gällande tatueringen är det som övriga skriver omöjligt att ens försöka tipsa om pris.

Du får helt enkelt prata med tatueraren och på det viset få en hum om det.

Phoenixxc
2016-11-27 10:15
#8

Jaha oj förlåt. Pratade med en och hon sa att de skulle ta ca 3-4 heldagar och hon tog 7000 per heldag, låter lite dyrt

[Túrwen]
2016-11-27 10:34
#9

Det är som sagt väldigt individuellt både vad gäller motiv och vilken tatuerare. Olika tatuerare lägger ut erbjudanden på Let's deal exempelvis och då kan man passa på att slå till! Jag har en tatuering över hela min överarm som tog mer än fem timmar och är superdetaljerad men ändå bara gick på 3,5 tusen. Det kan vara en idé och gå runt och fråga på olika studios, viktigast är förstås att de är seriösa och hygienen så att man inte får infektion. 

Har gjort en tatuering utomlands som gick på 700 kr medan den i Sverige skulle varit åtminstone dubbelt så dyr så även det är ett alternativ om du ändå är ute på vift. Nu visste jag redan innan att den studion är seriös då både min bror och min morbrors flickvän fått tatueringar där så det är förstås också värt att kolla upp!

Herveaux
2016-11-27 10:40
#10

#8 Det är dyrt att tatuera sig, men man får tänka på att man har med konstnärer att göra vilka lägger ner otroligt mycket tid, energi och fokus på ett verk som vi har på kroppen för resten av livet. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2016-11-27 11:40
#11

#8 Det är dyrt.  Är du inte beredd att betala för det så bör du låta bli.

Phoenixxc
2016-11-28 10:04
#12

Har hittat en seriös, hon tar 1200kr i timmen och hon skulle tro att det tar ca 10 timmar och det låter lite billigare

Honestyisdead
2016-11-28 10:26
#13

Man väljer ju inte tatuerare efter vilket pris. Man väljer ju den som är bäst på att tatuera.

Annons:
Phoenixxc
2016-11-28 14:10
#14

Man väljer ju ändå kvalité men den som är billigare kan ju ändå vara lika bra som den som är dyrare

Upp till toppen
Annons: