Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1136 ggr
nollsjuarton
2016-12-02 12:19

Blödande helix?

Hej! 

Jag gjorde i tisdag en dubbel helix på mitt högra öra. Jag är så nöjd! 

Men varje morgon när jag vaknar har jag klumpvis med levrat blod bakom örat. Jag har tidigare piercat bröstvårtorna och tungan och har inga minnen av när jag fick mina örontippar piercade, så jag har ingen aning om hur den här typen av piercing ska förväntas bete sig? När jag läste runt fick jag informationen "Det gick smidigt, tog några månader" ungefär.

Det gör inte särskilt ont annars, självklart om jag ligger på det örat eller råkar stöta i, men jag är säker på att örat inte är inflammerat.  Tvättar två-tre gånger om dagen med ljummet vatten och spray jag fick från piercingsalongen (som är väldigt seriös, de använde självklart engångsgrejor och har fått en del priser, så den är ordentligt gjord). 

Så, är det normalt? Eftersom det är på morgonen så gissar jag att det är för att jag stöter i piercingen när jag sover, bör jag bekymra mig över att det stör läkprocessen? 

Allt gott,

Nollsjuarton

Annons:
Honestyisdead
2016-12-02 15:43
#1

Broskpietvingar är ofta svårläkta och bråkiga. Men din är ju inte ens en vecka så lite blod är inte konstigt.

Du gjorde det med kanyl och inte pistol?

Jag skulle råda dig att göra koksaltlösning och använda som rengöring.

nollsjuarton
2016-12-02 16:47
#2

Kanyl! Ja, har som sagt ingen konkret erfarenhet av piercingar i brosk och hittade ingen nyttigt information. De andra piercingarna har på sin höjd vätskat men inte den här mängden blod. När bör jag kolla upp det/"vidta åtgärder"?

Honestyisdead
2016-12-02 16:48
#3

Om örat blir röTT,  svullet, varmt och eller varar.

nollsjuarton
2016-12-03 17:30
#4

Ok, det är rött, varmt och svullet men vara inte. Vad gör jag? Bara tvättar, tvättar, tvättar?

Honestyisdead
2016-12-03 17:33
#5

Gör det ont? Om det gör det skulle jag uppsöka läkare.

nollsjuarton
2016-12-03 17:52
#6

Okej, bor dumt till så det kan sannolikt inte ske i helgen. Vad gör jag under tiden? Alsolsprit?

Annons:
Honestyisdead
2016-12-03 17:58
#7

Koksaltlösning.

[rumelle]
2016-12-03 18:56
#8

Koksaltlösning i en skål på bordet så att du liksom kan lägga örat i det för att dränka piercingen i 5-10 minuter. Gör det 2-3 gånger om dagen.

nollsjuarton
2016-12-06 12:15
#9

Besökte läkaren idag och fick antibiotika. Inte riktigt såhär det var tänkt men förhoppningsvis går det ner snart.

Upp till toppen
Annons: